• عوامل موثر بر راه اندازی و توسعه کسب وکارهای ورزشی در دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 421
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله عوامل موثر بر راه اندازی و توسعه کسب وکارهای ورزشی در دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

    زمینه و هدف: هدف این مطالعه بررسی عوامل موثر بر راه اندازی و توسعه کسب وکارهای ورزشی در بین دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی می باشد.

    روش کار: جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های دولتی شهر تهران می باشد که 361 نفر به صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه در تحقیق مشارکت نمودند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته عوامل موثر بر راه اندازی و توسعه کسب و کارهای ورزشی (عوامل فردی 13 سوال، عوامل فنی 10 سوال، عوامل اقتصادی 10 سوال، عوامل سیاستی، قانونی و اجتماعی 10 سوال و عوامل آموزشی 10 سوال) بود. روایی پرسشنامه از طریق روایی صوری، محتوایی و سازه و پایایی نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. از تحلیل عاملی تائیدی مرتبه اول و دوم با استفاده از نرم افزار لیزرل برای بررسی روایی ابزار تحقیق در سطح معنی داری 0.05 p≤ استفاده شد.

    یافته ها: نتایج تحلیل عاملی مرتبه دوم نشان داد که هر پنج عامل فردی، اقتصادی، سیاستی، قانونی و اجتماعی و آموزشی به طور معنی داری بر راه اندازی و توسعه کسب و کارهای ورزشی تاثیر دارند و با توجه به ضریب مسیر، به ترتیب عامل اقتصادی، فنی، فردی، سیاستی، قانونی و اجتماعی و آموزشی بیش ترین تاثیر را در راه اندازی و توسعه کسب و کارهای ورزشی دارند.

    نتیجه گیری: برای راه اندازی و توسعه متوازن و پایدار کسب و کارهای ورزشی نیاز به اتخاذ رویکرد اکوسیستمی می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها