• میزان بهره وری شغلی کارکنان دارای ناهنجاری عضلانی اسکلتی در شرکت توزیع برق استان مرکزی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 241
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله میزان بهره وری شغلی کارکنان دارای ناهنجاری عضلانی اسکلتی در شرکت توزیع برق استان مرکزی

    زمینه و هدف: بهره وری شغلی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. یکی از این عوامل سلامتی و تندرستی افراد شاغل در این زمینه است. هدف این پژوهش، توصیف میزان بهره وری شغلی در کارکنان دارای ناهنجاری عضلانی اسکلتی شرکت توزیع برق استان مرکزی است.

    روش کار: روش تحقیق توصیفی است که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کلیه کارکنان شرکت توزیع برق استان مرکزی بود که از این تعداد 251 نفر دارای ناهنجاری شناسایی شد. روش های اندازه گیری انواع ناهنجاری ها از صفحه شطرنجی و آزمون استاندارد نیویورک و خط کش منعطف برای تشخیص ناهنجاریهای اندام فوقانی مانند سر به جلو، کج گردنی، گردپشتی، گودپشتی، کج پشتی، کتف بالی شکل و انحراف جانبی لگن و از کولیس، متر نواری و گونیامتر برای تشخیص ناهنجاری های اندام تحتانی (زانوی پرانتزی، زانوی ضربدری، کف پای صاف و شست کج) استفاده شده است. هم چنین از پرسشنامه استاندارد بهره وری شغلی نیز استفاده شد.

    یافته ها: نتایج توصیفی حاصل از طرح تحقیق نشان داد که 93.4% از نمونه ها را مردان و 6.6% را زنان تشکیل می داد و میزان بهره وری شغلی در حدود 38 درصد کارکنان کم تر از 55 درصد بود و میزان بهره وری شغلی کارکنان زن با کارکنان مرد تفاوت معناداری نداشت.

    نتیجه گیری: بهره وری شغلی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. یکی از این عوامل سلامتی و تندرستی افراد شاغل در این زمینه است. سلامتی به معنای نداشتن بیماری جسمانی و همین طور روانی است. برخی از این ناهنجاری ها که تندرستی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد وجود ناهنجاری های عضلانی اسکلتی است که می تواند بهره وری شغلی را تحت تأثیر قرار دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم