• نقش سواد حقوقی نسبت به محیط ورزش در نگرش به آینده شغلی دبیران تربیت بدنی استان خراسان رضوی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 269
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله نقش سواد حقوقی نسبت به محیط ورزش در نگرش به آینده شغلی دبیران تربیت بدنی استان خراسان رضوی

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش سواد حقوقی نسبت به محیط ورزش در نگرش به آینده شغلی دبیران تربیت بدنی استان خراسان رضوی صورت گرفت.

    روش کار: این کار از حیث هدف کاربردی و به لحاظ نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دبیران تربیت بدنی شرکت کننده در المپیاد علمی، تخصصی (700=n) تشکیل می دهند. با توجه با دسترس بودن جامعه، حجم نمونه از جدول مورگان به تعداد 266 نفر محاسبه گردید. ابزارگردآوری داده ها، پرسشنامه های آگاهی حقوقی پورعبدی و همکاران (1395) نگرش به آینده شغلی حسن لو (1394) بود. اطلاعات با استفاده از نرم افزارهای 19 spss و amos 24 در سطح معنی داری 0.05≥ p تحلیل شدند.

    یافته ها: نتایج نشان داد دبیران تربیت بدنی اهمیت سواد حقوقی و ابعاد آن را تایید کرده و بر اساس یافته ها سواد حقوقی و مولفه های آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت مربوط به سواد حقوقی از اطلاعات عمومی، تجهیزات، قوانین، جنبه های پزشکی، نظارت و بیمه ورزشی اولویت بندی می شود. هم چنین بین سواد حقوقی و نگرش به آینده شغلی دردبیران تربیت بدنی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد بطوریکه این متغیر توانایی پیش بینی 15 درصد از نگرش به آینده شغلی را دارد. هم چنین مدل معادلات ساختاری از برازش معناداری برخوردار است.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد توجه به این متغیرها و تلاش در جهت بهبود آن می تواند گامی مؤثر در راستای ارزیابی بهتر وتربیت مناسب دبیران تربیت بدنی در وزارت آموزش وپرورش و بهبود آینده شغلی این افراد باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها