• تدوین برنامه استراتژی فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران به روش swot

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 707
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تدوین برنامه استراتژی فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران به روش swot

    هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین استراتژی های توسعه رشته کاراته در ایران به روش تحلیلی swot صورت گرفت.

    روش کار: با توجه به موضوع در حیطه مطالعات استراتژیک و بر مبنای هدف از نوع تحقیقات توصیفی و کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق را اعضای هیات رئیسه و رؤسای کمیته های فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران، پیشکسوتان، نخبگان و قهرمانان ورزش کاراته به تعداد 79 نفر تشکیل داده اند. نمونه آماری این تحقیق به روش تمام شمار مورد بررسی قرار گرفته اند. جهت جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای و مرور ادبیات و پیشینه تحقیق و پرسشنامه های باز و بسته محقق ساخته استفاده شده است. پس از تهیه پرسشنامه بسته پژوهش، جهت تعیین روایی از نظر اساتید مدیریت ورزشی و 7 نفر از اعضای فدراسیون و شورای راهبردی استفاده شده و جهت تعیین پایایی آن بوسیله شاخص کایزر – مه یر – الکین (kmo) مورد سنجش قرار گرفت که به مقدار آن ها 0.835 بدست آمد.

    یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران از قوتی چون وجود بازیکنان با استعداد و علاقه مند در سنین پایه و از فرصت ها یی هم چون حضور کاراته در المپیک و بدست آوردن منابع .......، برگزاری و برنامه ریزی المپیادها و جشنواره ها تخصصی (جشنواره کاتا)، وجود نیروی جوان و تحصیل کرده و علاقمند به کاراته، وجود مربیان خوب و تحصیل کرده در بدنسازی تخصصی کاراته در کشور و از تهدیدهایی هم چون افزایش بی رویه سبک های بدون کیفیت و عدم نظارت دقیق روی عملکرد و فعالیت آن ها، حضور مربیان در تیم های رقیب، بی توجهی به بازیکنان حرفه ای بعد از دنیای حرفه ای برخوردار است.

    بحث و نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان داد علیرغم وجود نقاط ضعف محسوس تر نسبت به نقاط قوت، فرصتهای بیشتری نیز در فدراسیون کاراته وجود دارد. از این رو باید راهبردهایی را بیشتر مد نظر قرار داد که ضمن بهره گیری از فرصت ها موجب کاهش ضعف ها و کمبودها شود. با توجه به نمره نهایی ماتریس ارزیابی عوامل درونی 2.78 مشخص شد که موقعیت استراتژیک فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران so قراردارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم