• ارتباط بین اعتماد برند و میزان وفاداری مشتریان به برندهای پوشاک ورزشی داخلی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 347
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله ارتباط بین اعتماد برند و میزان وفاداری مشتریان به برندهای پوشاک ورزشی داخلی

    زمینه و هدف: هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین اعتماد برند و میزان وفاداری مشتریان به برندهای پوشاک ورزشی داخلی میباشد.

    روش کار: به منظور بررسی رابطه بین مولفه های مورد بررسی از مصرف کنندگان و خریداران پوشاک ورزشی در سطح شهر شیراز استفاده شده است. تحقیق به شکل میدان و با ابزار پرسشنامه انجام شد. جامعه آماری در این تحقیق، مشتریان پوشاک ورزشی در سطح شهر شیراز می باشند. از آنجا که بدست آوردن تعداد دقیق جامعه آماری در این تحقیق امکان پذیر نبود، از فرمول نمونه گیری کوکران برای جامعه نامحدود استفاده گردید. تعداد نمونه از طریق این فرمول به حدود 306 نفر رسید.

    یافتهها: در این تحقیق، 300 پرسشنامه در محیط های ورزشی توسط محقق توزیع گردید، که از این تعداد 296 پرسشنامه که به طور کامل پاسخ داده شده بود. در پژوهش حاضر از پرسشنامه اعتبار برند توسط زهیر و همکاران (2011) و پرسشنامه بریستین و زوریلا (2011) که وفاداری به برند را را می سنجد، استفاده شده است. در بخش استنباطی از ازمون کالموگروف – اسمیرنوف و رگرسیون چند گانه به شکل همزمان و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. در بخش آمار استنباطی از روش تحلیل معادلات ساختاری استفاده شد. جهت آزمون فرضیه ها و برازش مدل تحقیق از نرم افزار لیزرل نسخه 8.8 و spss statistical package for the social sciences نسخه 22 استفاده شد. در یافته های تحقیق، در مورد تمامی فرضیه های تحقیق، رابطه معناداری مشاهده شد.

    نتیجه گیری: در کل تمام فرضیات مطرح شده در تحقیق حاضر به نحو قابل قبولی مورد تأیید قرار گرفته و با مقالات و تحقیقات انجام شده در این زمینه در کشور و خارج از کشور دارای همخوانی و همسویی میباشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم