• تحلیل فضایی و مکانی کارکردهای مرتبط با رضایت مشتریان در استخرهای سرپوشیده (مورد مطالعه استان گلستان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 136
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تحلیل فضایی و مکانی کارکردهای مرتبط با رضایت مشتریان در استخرهای سرپوشیده (مورد مطالعه استان گلستان)

    زمینه و هدف: هدف از این مطالعه تحلیل فضاایی و مکانی کارکردهای مرتبط با رضایت مشتریان در استخرهای سرپوشیده استان گلستان بود.

    روش کار: این تحقیق، به لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق را کلیه مشتریان 19 استخر سرپوشیده استان گلستان تشکیل می دادند. با توجه به جدول مورگان تعداد نمونه 384 نفر به عنوان نمونه آماری تعیین گردید که به روش طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اماری داده ها از روش آمار توصیفی و استنباطی در دو بخش مجزا استفاده شد. ابتدا برای تحلیل توصیفی داده ها، از جداول فراوانی، میانگین ها و انحراف استاندارد و سپس از روش های آمار استنباطی، از کولموگروف اسمیرنوف برای تعیین طبیعی بودن توزیع داده ها، ضریب همبستگی پیرسون برای به دست آوردن ارتباط بین متغیرهای تحقیق و زیر مجموعه های آن ها استفاده شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که بین دسترس پذیری امکانات جانبی، بکارگیری عناصر زیباشناختی و چیدمان فضای درونی با میزان رضایت مندی مشتریان استخرها ارتباط مستقیم برقرار است. ولی بین بافت فضای درونی استخرها و میزان رضایت مندی مشتریا ن ارتباطی دیده نشد.

    نتیجه گیری: نتایج نشان داد که بین کارکردهای فضایی و مکانی استخرها و رضایت مندی مشتریان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. لذا پیشنهاد می گردد که سازندگان و طراحان فضاهای ورزشی و به خصوص استخرها با فراهم آوردن زمینه های بکارگیری کارکردهای فضایی و مکانی، مقدمات ایجاد حس خوشایندی و راحتی در مشتریان را فراهم کنند تا بتوانند در جذب و حفظ مشتری موفق تر عمل کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها