• تبیین مولفه های کارآفرینی در دانشکده های علوم ورزشی ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 276
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تبیین مولفه های کارآفرینی در دانشکده های علوم ورزشی ایران

    زمینه و هدف: با توجه به اهمیت دانشگاه های نسل سوم و اهمیت دانشکده های کارآفرین هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش مولفه های کارآفرینی و اشتغال در دانشکده های علوم ورزشی ایران است که با بررسی وضعیت شاخص های کارآفرینی در دانشکده ها صورت گرفته است.

    روش کار: پژوهش حاضر یک پژوهش کاربردی است که به صورت پیمایشی و میدانی با استفاده از پرسشنامه ی استاندارد گیب 2012 به بررسی مؤلفه های کارآفرینی با جامعه آماری اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده های علوم ورزشی کشور پرداخته است.

    یافته ها: نتایج بررسی 11 مولفه کارآفرینی نشان می دهد که وضعیت کارآفرینی و اشتغال در سطح مطلوبی نیست و متناسب با نیازهای بازار کار حوزه تربیت بدنی، دانشجویان آموزش نمی بینند و ضرورت دارد بازبینی و تجدید نظر در فرآیند آموزش و فارغ التحصیلی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی علوم ورزشی صورت گیرد.

    نتیجه گیری: با توجه به اینکه وضعیت اشتغال و کارآفرینی در دانشکده های علوم ورزشی با 11 شاخص در سطح پایینی قرار دارد ضرورت دارد که به مولفه های کارآفرینی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی در دانشکده ها بیشتر توجه شود تا دانشجویان تربیت بدنی بارویکرد آموزشی کارآفرینانه بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به عنوان کارآفرین در حوزه کسب و کار ورزش وارد شوند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها