• تاثیر تمرین مقاومتی بر تغییرپذیری پارامترهای کینماتیکی در حین راه رفتن زنان سالمند

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 205
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تاثیر تمرین مقاومتی بر تغییرپذیری پارامترهای کینماتیکی در حین راه رفتن زنان سالمند

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تمرین مقاومتی بر میزان تغییرپذیری پارامترهای گام برداری شامل طول زمان مرحله اتکا، مرحله پرواز، طول گام و تعداد گام در دقیقه در حین راه رفتن زنان سالمند و تغییر میزان قدرت عضلات چهارسر ران آزمودنی ها پس از 6 هفته تمرین مقاومتی بود.

    روش کار: 24 زن سالمند با میانگین و انحراف استاندارد سنی 6.7±62 سال، قد 8±164 سانتی متر و وزن 5±78 کیلوگرم در تمرینات مقاومتی عضله چهارسر ران که شامل 6 هفته، و سه جلسه در هفته با  rm5-10 بود، شرکت کردند. پارامترهای گام برداری حین راه رفتن بر روی تردمیل در دو مرحله قبل و بعد از 6 هفته تمرین مقاومتی با استفاده از سنسورهای سطحی کف پا ثبت گردید.

    یافته ها: نتایج نشان داد که 6 هفته تمرین مقاومتی عضلات چهار سر باعث افزایش معنی داری درحداکثر قدرت بیشینه و کاهش معنی داری در میزان تغییرپذیری پارامترهای گام برداری زنان سالمند شد. این در حالی است که در گروه کنترل تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج اثر بخش بدست آمده، می توان در طراحی برنامه های بازتوانی و تمرینی سالمندان، تحقیق حاضر را مورد توجه قرار داد تا از تغییر پارامترهای بیومکانیکی راه رفتن یا آسیب جلوگیری گردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها