• نقش ناحیه آناتومی مچ پا و زانو در میزان عدم تقارن در تست های عملکردی (هاپینگ) در فوتبالیست های نخبه جوان ایرانی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 299
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله نقش ناحیه آناتومی مچ پا و زانو در میزان عدم تقارن در تست های عملکردی (هاپینگ) در فوتبالیست های نخبه جوان ایرانی

    زمینه و هدف: فوتبال یکی از ورزش های پرطرفدار در دنیا و ایران میباشد که افراد زیادی را جذب کرده است. اکثر آسیب های فوتبال در اندام تحتانی رخ می دهد که مچ پا و زانو شایع ترین ناحیه آناتومیکی می باشد. هدف ازپژوهش حاضر پیبردن به نقش ناحیه آناتومیکی مچ پا و زانو در میزان عدم تقارن در تست های عملکردی (هاپینگ) در ورزشکاران فوتبالیست می باشیم.

    روش کار: 40 فوتبالیست در دو گروه 20 نفری با آسیب مچ پا و زانو با میانگین سن 1.7 ± 18.3 سال، قد 6.9 ± 177.4 سانتی متر، وزن 9.4 ± 67.6 کیلوگرم شرکت کردند. آسیب ها از طریق پرسشنامه فولر و با تایید پزشک و مربی تیم مشخص گردید و از آن ها چهار تست عملکردی: (single hop for distance)، (crossover hop for distance) ، (triple hop for distance) ،(6- m timed hop) گرفته شد و هم چنین میزان عدم تقارن مچ پا و زانو محاسبه گردید.

    یافته ها: نتایج هاپینگ در پای دارای آسیب کم تر از پای بدون آسیب بود هم چنین میانگین هاپینگ در افراد دارای آسیب زانو بیشتر از مچ پا بود اما فقط در تست crossover hop for distance اختلاف از لحاظ آماری معنی دار شد. و هم چنین در محاسبه عدم تقارن، افراد دارای آسیب مچ پا کم تر از زانو بود.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد مچ پا بیش ترین نقش را در تست های عملکردی دارد و آسیب آن ورزشکارها را بیش تر در تست های عملکردی دچار مشکل می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها