• تاثیر برنامه های تمرین مقاومتی با دوشدت مختلف بر غلظت سرمی مایواستاتین و حجم عضلانی زنان سالمند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 198
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تاثیر برنامه های تمرین مقاومتی با دوشدت مختلف بر غلظت سرمی مایواستاتین و حجم عضلانی زنان سالمند

    زمینه و هدف: همزمان با افزایش سن میزان مایواستاتین، به عنوان مهم ترین تنظیم کننده منفی حجم توده عضلانی، افزایش می یابد. این امر احتمالاً با کاهش حجم توده عضلانی و قدرت عضلانی در افراد سالمند ارتباط دارد. از طرفی دیگر پاسخ این پروتئین در این افراد به فعالیت مقاومتی کاملاً مشخص نمی باشد. بنابراین هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر اجرای تمرین مقاومتی با بار کم در برابر بار زیاد تا حد خستگی بر مایواستاتین و حجم عضلانی زنان سالمند بود.

    مواد و روش ها :28 زن سالمند با میانگین سنی 2.51 ± 63.14 سال که واجد شرکت در پژوهش بودند، به صورت تصادفی درسه گروه تمرین مقاومتی با بار کم (30 درصد یک تکرار بیشینه)، تمرین مقاومتی با بار زیاد (80 درصد یک تکرار بیشینه) و گروه کنترل قرار گرفتند. برنامه تمرین شامل هشت هفته و هر هفته سه جلسه بود. هر دو گروه تمرینات را تا سرحد خستگی اجرا می کردند. حداقل تعداد تکرار برای گروه با بار کم 20 تکرار و برای گروه با بار زیاد هشت تکرار بود. قبل و بعد از دوره تمرینی تمرینی سطح سرمی مایواستاتین و حجم عضلانی ران اندازه گیری شد.

    یافته ها : هر دو نوع تمرین با بار کم و بار زیاد تاثیر معنی داری بر مایواستاتین و حجم عضلانی ران آزمودنی ها نداشت (0.05(p>.

    نتیجه گیری: بر اساس یافته های این تحقیق این احتمال وجود دارد که تمرین مقاومتی با بار کم تا سرحد خستگی می تواند جایگزین مناسبی برای تمرینات با بار بالا در افراد سالمند باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها