• تحلیل محتوای کیفی تئوری های سازمان از منظر الگوی پارسونز و ضرورت آن در مطالعه سازمان های ورزشی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 255
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تحلیل محتوای کیفی تئوری های سازمان از منظرالگوی پارسونز و ضرورت آن در مطالعه سازمان های ورزشی

    زمینه و هدف: هدف از این مقاله، تحلیل محتوای تئوری های سازمان، جهت تبیین جامعیت الگوی پارسونز در مطالعه سازمان ها به ویژه سازمان های ورزشی است.

    روش کار: برای دستیابی به هدف پژوهش، محتوای تئوری های سازمان از دید نظریه پردازان برجسته هر تئوری از آغاز تاکنون، محتوای الگوی پارسونز و در نهایت چگونگی تطبیق این دو، در ماتریسی تبیین گردید.

    یافته ها: یافته ها نشان داد، باتوجه به این که تمام تئوری های بیان شده درباره سازمان در مسیر تکاملی برای مطالعه سازمان ها قرار دارند و از آن جایی که نگرش یک بعدی (استفاده از یک کارکرد بدون در نظر گرفتن جامعیّت الگو) منتج به حصول اطلاعات کامل (شامل جنبه های محیطی، انسانی و ارزشی، عملکردی، اثربخشی و تمرکز در قدرت و کنترل) از سازمان ها نخواهد بود، براین اساس هر سازمانی از جمله سازمان های ورزشی از نظر مطالعه ی سازمانی نیازمند به کارگیری هرچهارکارکرد این الگو می باشد.

    نتیجه گیری: الگوی جامع پارسونز دربردارنده مفاهیم موجود در روند تکامل تئوری های سازمان است، پیشنهاد اصلی این پژوهش به تحلیل گران سازمان های ورزشی، استفاده از این الگو بوده که وضعیت هر چهار مفهوم را هم زمان مورد بررسی قرار دهند تا مطالعه سازمان ها همه جانبه و کامل شود و در نهایت رشد و بالندگی به سوی کمال و تعالی در سازمان های ورزشی امکان پذیرگردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها