• بررسی ارتباط بین راهکارهای ارتقاء و توسعه ورزش همگانی و تاثیر آن ها بر یکدیگر (مطالعه موردی بیرجند)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 303
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی ارتباط بین راهکارهای ارتقاء و توسعه ورزش همگانی و تاثیر آن ها بر یکدیگر (مطالعه موردی بیرجند)

    زمینه و هدف: از این مطالعه بررسی ارتباط بین راهکارهای ارتقاء و توسعه ورزش همگانی و تاثیر آن ها بریکدیگر در شهر بیرجند بود. در این پژوهش ابتدا 4 فرضیه به عنوان عوامل موثر در ارتقاء و توسعه ورزش همگانی (عوامل مدیریتی، عوامل اقتصادی، موامل آموزشی –پژوهشی و عوامل اجتماعی –فرهنگی) در نظر گرفته شد و سپس به بررسی ارتباط بین آن ها و تاثیر آن ها بریکدیگر پرداخته شد.

    روش کار: تحقیق حاضر از نوع کاربردی بوده و روش تحقیق آن از نوع پیمایشی است. روش گردآوری داده ها استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی محتوایی آن به تایید متخصصان رسید و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (0.8) تایید شد.

    یافته ها: جامعه آماری این تحقیق افراد بالای 15 سال شهر بیرجند می باشد که بر اساس سرشماری سال 1390 تعداد آن ها برابر 132400 نفر بوده است و براین اساس نمونهای به حجم 375 نفر از طریق فرمول کوکران تعیین شد و پرسشنامه به روش نمونه گیری طبقه بندی خوشه ای میان آن ها توزیع گردید و برای تحلیل داده ها از تکنیک های آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد)و آمار استنباطی (آزمون t تک نمونه ای)، (آزمون anova) و (آزمون تعقیبی بونفرونی) و از نرم افزار spss در سطح معنی داری (p<0/05) استفاده شد.

    نتیجه گیری: نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که میان عوامل اقتصادی، اجتماعی –فرهنگی، عوامل آموزشی-پژوهشی و مدیریتی با نمره ملاک، اختلاف معنی داری وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها