• اثر دستورالعمل های کانون توجه با تکلیف ثانویه بر عملکرد دریبل فوتبال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 283
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله اثر دستورالعمل های کانون توجه با تکلیف ثانویه بر عملکرد دریبل فوتبال

    زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثر دستورالعمل های کانون توجه با تکلیف ثانویه بر عملکرد دریبل فوتبال کودکان (ماهر در دریبل فوتبال) بود.

    روش کار: روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون بود که با سه گروه انجام شد. از بین جامعه آماری، به طور هدفمند و در دسترس 45 نفر از دانش آموزانی که در اجرای دریبل فوتبال، امتیازی بین 12 تا 16 (کمتر از 16 ثانیه) کسب کردند را به عنوان نمونه انتخاب و به طور تصادفی و براساس دستورالعمل توجهی به سه گروه 15 نفره تقسیم کردیم. از آزمون دریبل بین موانع فوتبال برای سنجش عملکرد آزمودنی ها استفاده شد. شرکت کننده های هرگروه 6 کوشش (3 کوشش در پیش آزمون و 3 کوشش در پس آزمون) انجام دادند. برای تعیین طبیعی بودن داده ها و همگنی واریانس ها از آزمون های شاپیرو ویلک و لِون استفاده شد و برای مقایسه گروه ها و تعیین محل معناداری، از آزمون های تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد گروهی که هیچ دستورالعملی دریافت نکرده بود، به طور معنی داری عملکرد بهتری نسبت به دو گروه توجه درونی و بیرونی داشت (0.05(p≤.

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج می توان پیشنهاد کرد که نیازی نیست به افراد ماهر دستورالعمل های توجهی ارائه گردد، بلکه آن ها باید آزاد باشند تا خودشان کانون توجه مناسب را انتخاب کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم