• تأثیر الگودهی دامنه ای بر اکتساب، یادداری و انتقال دریبل فوتبال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 196
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تأثیر الگودهی دامنه ای بر اکتساب، یادداری و انتقال دریبل فوتبال

    زمینه و هدف: تکنیک دامنه ای روشی مناسب برای تنظیم خودبه خودی شرایط تمرینی با نیازهای اطلاعاتی فرد یادگیرنده است. این تکنیک بر پایه ارائه اطلاعات به فرد، تنها در زمان هایی که عملکرد خارج از دامنه از پیش تعیین شده حول هدف محیطی قرار بگیرد استوار است. هدف از انجام این تحقیق تعیین اثر الگودهی دامنه ای بر اکتساب، یادداری و انتقال دریبل فوتبال بود.

    روش کار: تعداد 30 شرکت کننده نوجوان با میانگین سنی 13.66 سال بصورت داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند و بصورت تصادفی در سه گروه 10 نفری (دامنه ای، جفت شده، و کنترل) توزیع شدند. مرحله اکتساب شامل نه جلسه تمرین (هر هفته سه جلسه) بود و شرکت کنندگان در هر جلسه 10 کوشش تمرین دریبل فوتبال را انجام دادند. 72 ساعت بعد از آخرین جلسه اکتساب، آزمون یادداری و سپس آزمون انتقال (دو کوشش برای هر آزمون) اجرا شد.

    نتیجه گیری: نتایج مربوط به مرحله اکتساب نشان داد که تمامی گروه ها در طول جلسات اکتساب پیشرفت داشتند اما در چهار جلسه آخر تمرین، گروه الگودهی دامنه ای بطور معناداری بهتر از سایر گروه ها عمل نموده است. هم چنین در آزمون های یادداری و انتقال گروه الگودهی دامنه ای بهترین عملکرد را داشت و گروه کنترل ضعیف ترین عملکرد را از خود نشان داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها