• شناسایی موانع کارآفرینی از دیدگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه گیلان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 208
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله شناسایی موانع کارآفرینی از دیدگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه گیلان

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی موانع کارآفرینی از دیدگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه گیلان بود.

    روش کار: روش تحقیق توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی می باشد که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان تشکیل می دادند (657=n). برای نمونه گیری از روش تصادفی طبقه ای استفاده شد که در نهایت 147 آزمودنی در تحقیق مشارکت نمودند. به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه به وسیله دوازده تن از اساتید تربیت بدنی تایید شد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد (0.89=α). تجزیه و تحلیل داده های تحقیق با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شد. به علت نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون های تی مستقل و فریدمن استفاده شد (0.05(p>.

    یافته ها: نتایج آزمون تی مستقل نشان داد بین دیدگاه دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنادار وجود ندارد. هم چنین موانع کارآفرینی به ترتیب مالی، قانونی، آموزشی، حمایتی و فردی شناسایی شدند (0.05 (p≥.

    نتیجه گیری: به نظر میرسد با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و با همکاری بانک ها و موسسات مالی در جهت حمایت مالی از فارغ التحصیلان و ایجاد بسترهای مناسب از طریق سیاستگذاری ها و تدوین مقررات و قوانین حمایتی با همکاری مجلس، می توان زمینه بروز رفتارهای کارآفرینانه توسط دانشجویان تربیت بدنی را فراهم آورد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم