• ترکیب بدنی و شیوع چاقی در پرسنل مرد انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 177
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله ترکیب بدنی و شیوع چاقی در پرسنل مرد انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان

    مقدمه و هدف: نظر به وجود گزارش های مبنی بر شیوع بالای چاقی و اضافه وزن در ایران و بخصوص در میان کارمندان و با توجه به ارتباط این عارضه با تغییر شیوه زندگی و تغییر ساختارهای شغلی و اجتماعی و فقدان اطلاعات کافی در این زمینه این تحقیق با هدف تعیین ترکیب بدنی و شیوع چاقی درپرسنل مرد انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1398 انجام گرفت.

    روش بررسی: در این مطالعه توصیفی، تعداد 57 نفر از پرسنل مرد انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان با میانگین سنی 38.8، قد 176 و وزن 82.2 شرکت کردند. اندازه گیری های تن سنجی شامل قد، وزن، اندازه گیری چین دوسر بازویی، چین سه سر بازویی، چین تحت کتفی و چین فوق خاصره با کالیپر انجام شد. برای آنالیز داده ها از آزمون توصیفی با استفاده از نرم افزار spss نسخه 21 استفاده شد.

    یافته ها: مطالعه حاضر نشان داد که میزان ترکیب بدنی نرمال، دارای اضافه وزن و چاقی در پرسنل مرد انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان به ترتیب 3.5، 35.1 و 61.4 درصد است. این ارقام نشان دهنده این است که میران اضافه وزن و شیوع چاقی در پرسنل مرد انتظامات دانشگاه صنعتی اصفهان زیاد است. تعداد افراد دارای وزن نرمال 2 نفر، دارای اضافه وزن 20 نفر و تعداد افراد چاق هم 35 نفر بود.

    بحث و نتیجه گیری: سبک زندگی، توجه به رژیم غذایی و فعالیت بدنی از عوامل تعیین کننده ی سلامت فرد است و با توجه به شیوه ی زندگی و ماشینی شدن زندگی بهتر است به فعالیت بدنی حداقل در اوقات فراغت پرسنل انتظامات توجه شود، فعالیت بدنی تا حدودی قادر به پیشگیری از بیماری های ناشی از چاقی می باشد، و بهتر است پرسنل انتظامات دانشگاه را در مورد نکات مثبت فعالیت بدنی در سلامت فرد، توجیه کرده تا از شیوع بسیاری از بیماری هایی که در آینده ممکن است آنان را تهدید کرده و سلامت آن ها را به خطر اندازد، پیشگیری کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها