• رابطه بین همزادپنداری تیمی با قصد حضور مجدد هواداران (مطالعه موردی: باشگاه سپاهان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 363
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله رابطه بین همزادپنداری تیمی با قصد حضور مجدد هواداران (مطالعه موردی: باشگاه سپاهان)

    سابقه و هدف: هدف از این پژوهش رابطه همزادپنداری تیمی با قصد حضور مجدد هواداران باشگاه سپاهان بود. شناسایی تماشاگران اهمیت زیادی دارد. زیرا افراد با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، جمعیت شناختی خود و موجود بودن عوامل انگیزشی در رقابت ها شرکت می کنند. به همین دلیل آنان با حضور گسترده خود به حمایت مادی و معنوی از تیم می پردازند.

    مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعه این تحقیق 362 نفر بوده است. برای جمع آوری داده های تحقیق از همزادپندری تیمی وان و برانسکامب (1993) و سه پرسش متدوال جهت سنجش قصد حضور مجدد هواداران باشگاه سپاهان استفاده گردید. جهت تعیین روایی پرسشنامه ها، از نظرات و راهنمایی های 10 نفر از اساتید صاحب نظر در علم مدیریت و مدیریت ورزشی استفاده شد. برای محاسبه پایایی درونی از روش آلفای کرونباخ استفاده و ضریب پایایی درونی برای پرسشنامه همزادپنداری تیمی 0.95 و پرسشنامه قصد حضور مجدد 0.7 به دست آمد. در قسمت توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و در قسمت استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به صورت گام به گام مورد استفاده قرار گرفت.

    یافته ها: نتایج نشان می دهد که همزادپنداری تیمی با بتای 0.483 بر قصد حضور مجدد هواداران باشگاه سپاهان تاثیر دارد.

    نتیجه گیری: حضور تعداد زیادی هوادار در داخل و خارج استادیوم با همراهان و همنشین شدن با یکدیگر می تواند زمنیه خوبی برای برقراری ارتباط و دوستی های پایدار باشد که یکی از عوامل همزادپنداری تیمی و هواداری از تیم هاست. بنابراین مدیران باشگاه ها باید به نقش همزادپنداری تیمی بر حضور مجد هواداران توجه ویژه ای بنمایند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها