• بررسی رابطه بین ویژگی وظیفه شناسی دانشجویان مدیریت ورزشی با ویژگی های چشم انداز اجتماعی و بازده مالی قصد کارآفرینی اجتماعی در گردشگری ورزشی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 355
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی رابطه بین ویژگی وظیفه شناسی دانشجویان مدیریت ورزشی با ویژگی های چشم انداز اجتماعی و بازده مالی قصد کارآفرینی اجتماعی در گردشگری ورزشی

    زمینه و هدف: هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین ویژگی وظیفه شناسی دانشجویان مدیریت ورزشی با ویژگی های چشم انداز اجتماعی و بازده مالی قصد کارآفرینی اجتماعی در گردشگری ورزشی (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی) است.

    روش کار: روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی به تعداد 1000 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی و در دسترس بر اساس جدول مورگان، متناسب با حجم طبقه تعداد 278 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نگا و همکاران (2010) که 5 سؤال و پرسشنامه تعدیل یافته ابعاد قصد کارآفرینانه اجتماعی در گردشگری ورزشی نگا و همکاران (2010 ) 12 سؤال داشتند. پایایی پرسشنامه ویژگی های شخصیتی به ترتیب 0.80 و پرسشنامه تعدیل یافته ابعاد قصد کارآفرینانه اجتماعی 0.75 به دست آمد. داده های به دست آمده از راه ضریب همبستگی پیرسون و با استفاده از نرمافزار spss24 تجزیه و تحلیل گردید.

    یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد بین ویژگی شخصیتی وظیفه شناسی با ویژگی های چشم انداز اجتماعی و بازده مالی قصد کارآفرینی اجتماعی در گردشگری ورزشی رابطه معناداری وجود دارد.

    نتیجه گیری: پیشنهاد می شود دانشجویان تربیتبدنی در عرصه های ورزشی که باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی در جامعه می شود حضور فعال داشته و با در نظر گرفتن کارآفرینی اجتماعی نیازهای گردشگران ورزشی را بشناسند که این کار باعث رونق اقتصادی و ارزآوری در جامعه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها