• رابطه هوش سازمانی و تفکر استراتژیک مدیران ورزشی استان چهارمحال و بختیاری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 266
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله رابطه هوش سازمانی و تفکر استراتژیک مدیران ورزشی استان چهارمحال و بختیاری

    زمینه و هدف: هدف از این پژوهش رابطه هوش سازمانی و تفکر استراتژیک مدیران ورزشی استان چهارمحال و بختیاری بود. رقابتی شدن کسب و کار، مدیران سازمان ها را ناگزیرکرده که افق برنام هریزی خود را گسترش داده و از برنامه های استراتژیک و هوش سازمانی با استفاده از تفکر استراتژیک به سوی موفقیت سازمان حرکت کنند.

    روش کار: روش پژوهش توصیفی، همبستگی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعه این تحقیق 106 نفر بوده است. برای جمع آوری داده های تحقیق از پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت ( 2003) و تفکر استراتژیک لیدکا (1998) استفاده گردید. جهت تعیین پایایی پرسشنامه از روش ضریب آلفای کرونباخ برای هوش سازمانی برابر 0.94= α و تفکر استراتژیک برابر 0.95= αمحاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق از روش های آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوهی گام به گام در سطح معنی داری 0.05 استفاده شده است. کلیه محاسبات با استفاده از نرم افزار 23spss انجام شد.

    یافته ها: مولفه هوش سازمانی قادر به پیش بینی تفکر استراتژیک مدیران ورزشی می باشند. در این میان به ترتیب روحیه با (0.260=β)، اتحاد و توافق با (0.233=β)، فشار عملکرد با (0.095=β)، سرنوشت مشترک با (0.043=β)، بینش استراتژیک با (0.034=β)، کاربرد دانش با (0.013=β)، متغیر میل به تغییر با (0.004=β)، قادر به تبیین و پیش بینی متغیر ملاک یعنی تفکر استراتژیک هستند.

    نتیجه گیری: مدیران و مسئولان ارگان های مرتبط با فعالیت های حوزه ورزش برای هر چه بهتر ایفا کردن نقش خود جهت تحقق اهداف و ارتقای بهره وری باید از شایستگی ها، دانش و آگاهی های لازم برخوردار باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها