• آسیب شناسی رفتاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای استان گلستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 148
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله آسیب شناسی رفتاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای استان گلستان

    زمینه و هدف: هدف از این مطالعه بررسی آسیب شناسی رفتاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای استان گلستان بود.

    روش کار: با توجه به موضوع، اهداف و سوالات پژوهش، از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع توصیفی و از نظر زمان حال نگر می باشد. جامعه آماری جامعه ی آماری شامل کلیه مدیران و معلمان مدارس استان گلستان 2521 نفر (680 دبیر ورزش و 1841 مدیر) می باشد. حجم نمونه آماری براساس جدول مورگان و کرجسی 334 نفر شد که 91 معلم ورزش و 243 مدیر در این تحقیق شرکت کردند. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردد. که روایی صوری و محتوایی آن تو سط اساتید و متخصصین ورز شی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 0.73 به دست آمد. در پژوهش حاضر پس از جمع آوری پرسش نامه ها در سطح آمار تو صیفی از جدول فراوانی درصد فراوانی میانگین انحراف استاندارد جداول استفاده شد. در سطح آمار استنباطی جهت بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده گردید. به منظور بررسی فرضیه های تحقیق از آزمون تی همبسته و مستقل استفاده گردید. ضمناً همه آزمون های آماری در حد معنی داری (0.05=α) به آزمایش گذارده شده اند.

    یافته ها: نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که عدم هماهنگی عوامل برگزارکننده عدم نگرش مثبت مدیران مدارس عدم انگیزه معلمان برای برگزاری ضوع مدیریت و برنامه ریزی عدم حمایت مسئولین ادارات شهرستان و مشکلات مرتبط با آسیب دیدگی دانش آموزان به عنوان مهم ترین آسیب های رفتاری در برگزاری المپیاد ورز شی درون مدرسه ای از دیدگاه مدیران و معلمان ورزش استان گلستان می باشد.

    نتیجه گیری: با توجه به این که هدف از برگزاری المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای مشارکت حداکثری دان آموزان است که این امر خود باعث شور و نشاط در بین دانش آموزان خواهد شد لذا پیشنهاد می شود مدیران با دستی با برنامه ریزی دقیق و تدوین تقویم ورزشی و هم چنین ارزیابی عملکرد منسجم از نحوه ی اجرای مسابقات المپیاد ورزشی درون مدرسه ای و با حمایت مداوم مالی، مدیریتی و به کارگیری داوطلبانه دانش آموزان فعال مدرسه به موفقیت و تداوم طرح المپیاد کمک کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها