• اثربخشی تمرینات یوگا بر روی تعادل سالمندان: مقاله مروری سیستماتیک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 440
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله اثربخشی تمرینات یوگا بر روی تعادل سالمندان: مقاله مروری سیستماتیک

    زمینه و هدف: ضعف تعادل در سالمندان منجر به سقوط در آن ها خواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده یوگا به عنوان یک نوع برنامه تمرینی موثر بر تعادل می تواند این ضعف حاصل از افزایش سن در سالمندان را بهبود ببخشد، اما تاکنون تحقیقی مروری در این خصوص که میزان اثر تحقیقات را بررسی نماید به انجام نرسیده و در همین راستا و هدف از پژوهش حاضر بررسی مروری بر تحقیقات مرتبط با یوگای سالمندان و تاثیرات آن بر تعادل پویا و ایستا بود.

    روش کار: در این تحقیق مروری و بر مقالات انجام شده در نشریات ایرانی که در پایگاه های اطلاعات نشریات ایران (magiran)، پایگاه علمی جهاد دانشگاهی (sid)، پایگاه مجلات تخصصی (noormags) با کلید واژه های تمرین بدنی، ورزش و سالمندان و تعادل و یوگا جمع آوری شده و مورد مطالعه قرار گرفت.

    یافته ها: با جمع آوری پژوهش های انجام شده و مرور آن ها مشخص شد که تمرینات یوگا توانایی داشته، که به طور معناداری بر تعادل پویا و ایستای سالمندان اثرگذار باشد.

    نتیجه گیری: با توجه به و ضعیت جسمانی سالمندان تمرینات یوگا می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد تعادل ایستا و پویا در آن ها باشد یه اغلب تمریناتی آرام و بدون صریات ناگهانی می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها