• تأثیر بازاریابی سبز بر رفتار مصرف کنندگان لوازم ورزشی بر اساس عوامل جمعیت شناختی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 343
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تأثیر بازاریابی سبز بر رفتار مصرف کنندگان لوازم ورزشی بر اساس عوامل جمعیت شناختی

    زمینه و هدف: هدف از این پژوهش بررسی بازاریابی سبز و تأثیر آن بر روی رفتار خرید مصرفکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی بر اساس عوامل جمعت شناختی بود.

    روش کار: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نوع پژوهش های توصیفی پیمایشی و شاخه میدانی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، اساتید و دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه های استان اصفهان مصرف کننده تجهیزات ورزشی بودند که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان، 368 نفر به عنوان نمونه از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده از پرسش نامه های "بازاریابی سبز راهبر و عبدول وحید" (2011 ) و "رفتار مصرف کننده عبدول رشید" ( 2009) استفاده گردید که روایی محتوایی و صوری این پرسشنامه ها با استفاده از نظر متخصصان و هم چنین تحلیل عاملی تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون های لوین و انوا و نرم افزار اس.پی.اس.اس استفاده شد.

    یافته ها: یافته های حاصل از بررسی فرض های پژوهش نشان داد که تمام گویه های مورد نظر جمعیت شناختی (جنیست، سن و تحصیلات)، تأثیری بر رفتار خرید مصرف کنندگان تجهیزات و لوازم ورزشی نداشته اند.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد علیرغم نداشتن تاثیر در ارتباط با عوامل جمعیت شناختی بر رفتار خرید مصرف کننده، می توان بیان نمود رفتار خرید مصرف کننده ورزشی بر مسائل زیست محیطی اثرگذار است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم