• ارتباط جوسازمانی و رضایت شغلی با میزان مشارکت کارکنان در تصمیم گیری مدیران ادارات ورزش و جوانان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 255
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله ارتباط جوسازمانی و رضایت شغلی با میزان مشارکت کارکنان در تصمیم گیری مدیران ادارات ورزش و جوانان

    زمینه وهدف: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط جوّ سازمانی و رضایت شغلی با میزان مشارکت در تصمیم گیری مدیران ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل بود.

    روش کار: روش تحقیق توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق به تعداد ( 75 = n) نفر بود. که کل اعضای جامعه به عنوان نمونه انتخاب گردید. جهت گرد آوری اطلاعات در زمینه جوّ سازمانی از پرسشنامه استاندارد شده (ocdq) هالپین و کرافت با (0.84= α) و برای ارزیابی رضایت شغلی مقدس برگرفته ازمدل ویژگی های شغلی پرسشنامه هاکمن ووالدهام، پس از تعیین اعتبار صوری توسط متخصصین و اعتبار محتوائی با (0.85= α) محاسبه و تعیین شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شده است.

    یافته ها: نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که: بین رضایت شغلی و مشارکت کارکنان در تصمیم گیری رابطه ای مثبت و معنی دار وجود دارد؛ بین ابعاد جو سازمانی (نفوذ و پویایی، صمیمیت، علاقه مندی و روحیه گروهی) و مشارکت کارکنان در تصمیم گیری رابطه معنی داری وجود دارد، هم چنین بین رضایت شغلی و جوسازمانی با مشارکت کارکنان در تصمیم گیری مدیران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که جو سازمانی و رضایت شغلی توانایی پیش بینی مشارکت کارکنان در تصمیم گیری را دارند.

    نتیجه گیری: پیشنهاد می شود که مسئولان اجرایی و مدیران سازمان به تمامی مولفه های جو سازمانی و رضایت شغلی توجه داشته باشند و سعی نمایند که همه این عوامل را بهبود بخشند تا کنار این عوامل شاهد تاثیرات مثبت این فرآیند بر روی عملکرد نیروی انسانی و سازمان باشیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها