• تاثیر یک دوره بازی های پرورشی (بازی های فکری-حرکتی) بر مهارت های حرکتی درشت و انگیزش پیشرفت تحصیلی و حرکتی پسران مبتلا به تاخیر حرکتی ناشی از محیط

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 143
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تاثیر یک دوره بازی های پرورشی (بازی های فکری-حرکتی) بر مهارت های حرکتی درشت و انگیزش پیشرفت تحصیلی و حرکتی پسران مبتلا به تاخیر حرکتی ناشی از محیط

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر تاثیر یک دوره بازی های پرورشی (بازی های فکری-حرکتی) بر مهارت های حرکتی درشت و انگیزش پیشرفت تحصیلی و حرکتی پسران مبتلا به تاخیر حرکتی ناشی از محیط بود.

    روش کار: جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان تهران سال 95 - 96 تشکیل دادند. بدین منظور از بین جامعه مورد مطالعه 30 نفر از دانش اموزانی که در آزمون tgmd-2 و پرسش نامه انگیزش پایین ترین نمرات را کسب کردند، انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل (تعداد 15 نفر) و آزمایش (تعداد 15 نفر) قرار گرفتند برای تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی میانگین و انحراف استاندارد و از آمار استنباطی برای تعیین تفاوت میانگین گروه ها از تحلیل کواریانس استفاده شد هم چنین سطح معناداری برای آزمون فرضیه ها (0.05(p< در نظر گرفته شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که بازی های پرورشی تاثیر معنی داری در مهارت های حرکتی درشت و انگیزش گروه آزمایش نسبت به کنترل داشته است.

    نتیجه گیری: بنابراین می توان گفت که با ارائه برنامه های رشدی و بازی های پرورشی فکری-حرکتی مناسب می توان مهارت های حرکتی و انگیزش را در این کودکان بهبود بخشید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها