• مقایسه دو فاکتور روانی اشتیاق و شادکامی دختران فعال و غیرفعال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 494
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله مقایسه دو فاکتور روانی اشتیاق و شادکامی دختران فعال و غیرفعال

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی مقایسه شادکامی و اشتیاق دانشجویان دختر فعال و غیرفعال بود.

    روش کار: روش پژوهش، علی مقایسه ای بود که از بین دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه به صورت هدفمند تعداد 100 نفر در رده سنی 19 تا 25 سال انتخاب شدند. دختران فعال از بین دانشجویان رشته تربیت بدنی که در هفته حداقل 3 جلسه فعالیت جسمانی منظم داشتند و دختران غیرفعال نیز از بین دانشجویانی که هیچ گونه فعالیت جسمانی در سال درسی جاری نداشتند، انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز تحقیق از دو پرسشنامه شادکامی آکسفورد و اشتیاق والرند استفاده شد. به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون های پارامتریک (تی تست) استفاده شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که بین دو گروه دانشجویان دختر فعال و غیرفعال، هم در متغیر شادکامی و هم در تمامی مولفه های آن تفاوت معنادار وجود دارد (0.05(p≤. در متغیر اشتیاق، نتایج نشان داد که از سه متغیر اشتیاق، اشتیاق وسواس و اشتیاق سازگار، تنها تفاوت بین دختران دانشجوی فعال و غیرفعال در میزان اشتیاق سازگار و با برتری گروه فعال است (0.05(p≤.

    نتیجه گیری: یافته ها حاکی از این است که حضور در محیط ها و زمینه های متفاوت ورزشی میزان شادکامی و تمایل به فعالیت را در پی خواهد داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها