• رفتار شناسی جامعه در رابطه با مسابقات المپیک 2016 در ایران و خراسان جنوبی در مقایسه با کشورهای منتخب

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 178
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله رفتار شناسی جامعه در رابطه با مسابقات المپیک 2016 در ایران و خراسان جنوبی در مقایسه با کشورهای منتخب

    زمینه و هدف: بازی های المپیک با قدمت دو هزار و هفتصد ساله یکی از قدمی ترین جنبش های اجتماعی، مذهبی و ورزشی در جهان است و تاثیرات گسترده ای در جامعه ایجاد می نماید. در مقابل برگزاری اینگونه مسابقات مردم کشورهاس مختلف با سطح فرهنگ متفاوت، سواد اجتماعی و نرخ توسعه یافتگی واکنش های متفاوتی بروز می دهند در این تحقیق سعی کردیم این گونه رفتارهای را بررسی نمایم.

    روش کار: سه شاخص متفاوت جامعه شامل میزان جستجوی کلمات متنایب با ورزش در موتور جستجوی گوگل، مقالات ارائه شده در همایش ها و کنفرانس های داخلی و همچنین نرخ نزاع های خیابانی در کشورهای انگلستان، ایالات متحده آمریکا در مقایسه با کشور ایران و استان خراسان جنوبی بررسی شده است.

    یافته ها: با بررسی شاخص های در نظر گرفته شده رفتارهای مردم کشورهای مختلف متفاوت می باشد با بررسی واریانس میزان تغییرات جستجوی کلمات مرتبط با ورزش در زمان برگزاری المپیک نسبت به سایر کشورها در نظر گرفته شده اعداد بسیار بزرگتری را نشان می دهد از طرفی در زمان برگزاری المپیک 2016 سایر شاخص ها نیز همچون میزان مقالات ارائه شده در همایش ها نیز در سال برگزاری این مسابقات نیز افزایش و میزان نزاع های جمعی و فردی نیز کاهش داشته است.

    نتیجه گیری: علیرغم اینکه در نظر گرفتن یک شاخص به تنهایی نمی تواند برای رفتارشناسی یک جامعه کفایت نماید اما برگزاری المپیک با آن حجم گستردگی تاثیرات متفاوتی در جنبه های مختلف جامعه ایجاد می نماید واکنش های کشورها محتلف متفاوت از یکدیگر می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها