• بررسی تاثیراستفاده از تبلیغات رسانه ای بر بازاریابی ورزشی برای تامین مالی هیأت های ورزشی استان خراسان رضوی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 450
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی تاثیراستفاده از تبلیغات رسانه ای بر بازاریابی ورزشی برای تامین مالی هیأت های ورزشی استان خراسان رضوی

    زمینه و هدف: امروزه رسانه ها به عنوان مرکز عصبی جامعه محسوب می شوند و مهم ترین و موثرترین ابزار انتقال اطلاعات و آگاهی ها در تحقق فرآیند ارتباطات می باشند. ورزش و اقتصاد در تعامل با یکدیگرند، دولت ها و شرکت های خصوصی با سرمایه گذاری در امر ورزش نیز می توانند در جنبه های مختلف توسعه اقتصادی نقش مؤثری داشته باشد، اما متاسفانه صنعت ورزش کشور ما سهم ناچیزی در اقتصاد دارد و کارهای جدی کمی در زمینه بازاریابی ورزشی و هم چنین فرهنگ سازی ورزش همگانی صورت می گیرد. در این راه باید از قدرت و تاثیرگذاری رسانه ها در کشور بهره برد. هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه های جمعی تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، ماهواره، اینترنت بر تأمین منابع مالی هیئت های ورزشی استان خراسان رضوی بود.

    روش کار: این پژوهش به روش تحقیق توصیفی بود و به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل حامیان ورزشی بخش خصوصی، حامیان مالی در بخش دولتی، هیئت های ورزشی استان خراسان رضوی، کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان خراسان رضوی بود (n=200).نمونه آماری تعداد 127 نفر بود که بر اساس جدول کرجسی مورگان انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن توسط اساتید مدیریت ورزشی به تایید رسید. پایایی از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد و معادل 90% به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.

    یافته ها: یافته ها نشان داد که تلویزیون، روزنامه ها، اینترنت، نشریات، ماهواره و رادیو به ترتیب بیش ترین تاثیر را بر تامین مالی هییت های ورزشی استان خراسان رضوی به عهده دارند.

    نتیجه گیری: در کشور ما نقش رسانه در تامین منابع مالی در رتبه های میانی قرار دارد، لزوم تجدیدنظر در شیوه های بازاریابی توسط رسانه های گروهی و حق پخش تلویزیونی ضروری به نظر می رسد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها