• بررسی نقش آموزش قوانین، در پیشگیری از وقوع جرم و رعایت حقوق شهروندی در مسابقات ورزشی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 333
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی نقش آموزش قوانین، در پیشگیری از وقوع جرم و رعایت حقوق شهروندی در مسابقات ورزشی

    زمینه و هدف: یکی از مهم ترین و کم هزینه ترین راه کارهای پیشنهادی جهت تربیت فرزندان و هم چنین جلوگیری از جرم در جامعه ورزش می اشد. هرچند در این زمینه مبالغ زیادی تحت عنوان بودجه ورزشی در اختیار درستگاه های زیربط قرار می گیرد ولی متاسفانه نگاه به این مهم تک بعدی بوده و از زوایای گوناگون به این مسئله توجه نشده است. چرا که در لوای ورزش می توان بسیاری از فرهنگ ها، از جمله آموزش قوانین جهت جلوگیری از جرم و رعایت حقوق شهروندی و هم چنین پیش گیری از جرم و رعایت حقوق شهروندی و کاهش چشگیر ناامنی و اخلال در نظم در ورزشگاه ها داشته باشیم. دستیابی به این نکته که با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و رعایت حقوق شهروندی در جامعه و تاثیر آن در رسیدن به اهداف پیش روی در هر صنف و نتیجتاً برقراری آرامش پایدار از اهداف این پژوهش بوده که در صورت تحقق می توانیم جامعه مدنی قانونمندار در جهان معرفی کنیم.

    روش کار: روش تحقیق این پژوهش توصیفی تحلیلی می باشد که مرحله نخست گرداوری مطالب و اطلاعات پایه، مرحله دوم بررسی، تجزیه و تحلیل، تعیین کیفیت و طبقه بندی اطلاعات کسب شده و مرحله سوم تحلیل اطلاعات مورد نیاز در رابطه با موضوع بوسیله مراجعه به کتاب ها،پایان نامه ها و مقالات ذیربط با روش تحلیلی و توصیفی و در مرحله چهارم نتیجه گیری و ارائه نتایج برتر، که نتایج حاصل از آن در قالب پیشنهاد به قوه قضائیه و وزارت آموزش و جوانان شده که سالن های ورزشی بیش از پیش به نشر پیام های حقوقی، آموزش و مسائل حقوقی توسط کارشناسان مربوطه مطرح، تا مورد استفاده مراجع ذیصلاح قرار گیرد.

    یافته ها: نقش کم رنگ آموزش در زمینه الگوهای اخلاقی و آموزش قوانین خاصه قوانین کیفری و حقوق شهروندی از جمله علت های بروز جرم و ناامنی در مسابقات ورزشی توسط تماشاگران می باشد.

    نتیجه گیری: برخلاف نیاز جامعه به آگاهی از قوانین و نقش بسزای این آگاهی در کاهش جرم، متاسفانه تلاش هایی که موجبات نتیجه ملموس در زمینه آموزش را داشته باشد انجام نشد. بدون شک با آموزش قوانین می توان شاهد سرعت رو به رشد فرهنگ و کاهش ناامنی در جامعه خاصه ورزشگاه ها بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها