• تاثیر شاخص عرق ملی مصرف کننده بر خرید کالاهای ورزشی خارجی در بازارهای خاکستری منطقه منیره تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 301
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تاثیر شاخص عرق ملی مصرف کننده بر خرید کالاهای ورزشی خارجی در بازارهای خاکستری منطقه منیره تهران

    زمینه و هدف: تحقیق حاضر به بررسی تاثیر شاخص عرق ملی مصرف کننده بر خرید کالاهای ورزشی خارجی در بازارهای خاکستری منطقه منیره تهران می پردازد.

    روش کار: جامعه آماری نا محدود بود، از طریق رابطه نمونه گیری برای جامعه نامحدود فرمول کوکراین 384 نفر در نظر گرفته شد. در این تحقیق از پرسشنامه عرق ملی مصرف کننده حسین زاده سادیانی (1386) و بازار های خاکستری (محقق ساخته) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها از شاخص های توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف معیار و جداول)، آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و ضریب همبستگی همبستگی پیرسون استفاده شده است.

    یافته ها: یافته های پژوهش حاضر نشان داد. شاخص های عرق ملی بر خرید کالای خارجی در بازارهای خاکستری تاثیر ندارد و بازار خاکستری بر خرید کالاهای خارجی در منطقه منیره تهران تاثیر معنادار دارد.

    نتیجه گیری: پیشنهاد می شود طبق بیانات مقام معظم رهبری که سال را به نام حمایت از کالا ایرانی نمودند، با استفاده از تمایلات ملی گرایانه مصرفی و افزایش آن ها می توان از این عامل در جهت بهبود عوامل زیر استفاده نمود کاهش قاچاق کالا به کشور افزایش اعتماد به نفس و حس وطن پرستی در تولید کننده و مصرف کننده داخلی حضور محصولات با کیفیت خارجی و البته حمایت مادی و معنوی از تولید داخلی و امکان رقابت این دو با هم شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها