• مروری نظام مند برمقایسه تاثیر ورزش های آبی و خشکی بر نشانگان درد بیماران مبتلا به کمردردمزمن

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/06/20
    • تعداد بازدید: 194
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله مروری نظام مند برمقایسه تاثیر ورزش های آبی وخشکی بر نشانگان درد بیماران مبتلا به کمردردمزمن

    مقدمه و اهداف: کمردرد مزمن یکی از عمده ترین بیماری های ستون فقرات است که از متداولترین و پرهزینه ترین مشکلات اسکلتی و عضلانی در جامعه امروز بشمار می رود. شیوه های متعددی برای درمان کمردرد وجود دارد ولی دستیابی به شیوه درمانی بانتایج مناسب تر وساده تر وبدون عارضه برای این بیماران امری ضروری است. لذا هدف از این مطالعه بررسی ومقایسه تاثیر ورزش های آبی وخشکی بر نشانگان درد بیماران مبتلا به کمردردمزمن می باشد. روش ها: با استفاده از واژهای کلیدی aquatic exersic - land exercis - chronic low back pain)) از طریق بانک های اطلاعاتی science direct ، sid ، google scholar ، isc به جستجوی مقالات پرداخته شده.

    یافته ها: درجستجوی اولیه 61 مقاله یافت شد، دربرسی اولیه 8 مقاله تکراری حذف گردید. درغربالگری مرحله دوم موضوعات، خلاصه مقالات و کلید واژه ها بررسی شدند و 11 مقاله غیرمرتبط باموضوع مورد نظر از محدوده بررسی خارج شد و در نهایت براساس اصول استاندارد و عنوان مقالات مدنظر براساس عنوان پژوهش حاضر کار با 28 مقاله انجام گردید. نتایج مطالاعات نشان داد دو شیوه ورزش در اب و خشکی کاهش میابد.

    نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان دادکه هرچند هردو شیوه درمانی باعث کاهش شدت درد بیماران مبتلا به کمردردمزمن می شود ولی ورزش دراب برکاهش دردکمر در مقایسه با تمرینات زمینی موثراست و هم چنین خطرات کم برای توان بخشی افراد مبتلا به کمردرد و کاهش درد، این بسیارمورد توجه قرارگرفته است و هم چنین پایبندی بیماران برای درمان با اب بسیار بالاتر نسبت به درمان درخشکی است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها