• تبیین عوامل موثر بر کارکردهای اجتماعی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/06/20
    • تعداد بازدید: 653
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تبیین عوامل موثر بر کارکردهای اجتماعی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

    مقدمه: ورزش یک پدیده اجتماعی است که با اعتلای آن روابط افراد جامعه، سلامت جسمی و روحی افراد اعتلا می یابد. از این رو معاونت سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش هر ساله با استفاده از المپیادهای ورزشی و برنامه های نشاط آور بدنبال آن است تا دانش آموزان را به شرکت در فعالیت های ورزشی ترغیب کند.

    روش شناسی: لذاپژوهش حاضر به منظور بررسی نقش کارکردهای اجتماعی المپیاد درون مدرسه ای دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه به لحاظ هدف کاربردی و از حیث نوع توصیفی پیمایشی بود و با استفاده از پرسشنامه بر روی 180 دانش آموز انجام پذیرفت. روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از میان مدارس نواحی هفت گانه مشهد صورت گرفت.

    نتایج: بر اساس نتایج، بین مولفه های کارکردهای اجتماعی المپیاد درون مدرسه ای با میانگین فرضی تفاوت معنا داری وجود دارد، انضباط، رفتار متقابل و مشارکت اجتماعی در وضعیت مناسب تری نسبت به بقیه مولفه ها قرار دارند و بین تمامی مولفه ها با یکدیگر همبستگی معناداری (0.01(p< وجود دارد.

    نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش، شرکت دانش آموزان در المیپاد درون مدرسه ای باعث مشارکت اجتماعی هر چه بهتر آن ها می شود و معلمان با ایجاد فضای مناسب در فعالیت های ورزشی برای بهبود احترام تاثیر تعیین کننده ای را دارند. از این رو پیشنهاد می شود تا مدیران و معلمان با برنامه ریزی هر چه بهتر المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، ضمن افزایش جنبه های مختلف سلامتی دانش آموزان به بهبود رفتار محترمانه، پوشش مناسب و مشارکت اجتماعی و رفتار متقابل هر چه بیشتر دانش آموزان کمک کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها