• الویت بندی عوامل مؤثر مهارت کلامی مدیران در ارتباطات فروش و بازرگانی (مطالعه موردی مدیران شرکت های پخش کالاهای ورزشی شهرستان رشت)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/06/20
    • تعداد بازدید: 168
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله الویت بندی عوامل مؤثر مهارت کلامی مدیران در ارتباطات فروش و بازرگانی (مطالعه موردی مدیران شرکت های پخش کالاهای ورزشی شهرستان رشت)

    مهارت کلامی در ارتباطات فروش و بازرگانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مسئول ایجاد ارتباط صحیح کسب و کار هستند. این پژوهش با هدف الویت بندی عوامل مؤثر ارتباط کلامی مدیران فروش کالاهای ورزشی صورت پذیرفته است. مطالعه ی حاضر مطالعه ای توصیفی تحلیلی است و جامعه ی آماری پژوهش مدیران شرکت های فروش و پخش کالاهای ورزشی شهرستان رشت و اساتید رشته مدیریت ورزشی بوده که تعداد 35 نفر در دسترس محققان بوده اند. با مروری بر آثار موجود، مدل مفهومی مهارت کلامی طراحی گردید. سپس به منظور تعیین روایی محتوا، مدل فرضی به گروه خبرگان که اساتید مدیریت بازرگانی و مدیرت ورزشی بوده اند، ارائه شد. پرسشنامه ابتدا دارای 8 عامل و 70 شاخص بود که پس از ترجمه و نظرسنجی با گروه خبرگان، به 7 عامل و 42 شاخص اصلاح شد. این مدل اصلاح شده به صورت پرسشنامه ای در اختیار صاحبان فرآیند قرار گرفت. برای تعیین پایائی آن از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای بدست آمده (0.893) بود، برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده سپس از طریق آزمون فریدمن نرم افزار spss ورژن 23 عوامل موثر مهارت کلامی مدیران در ارتباطات بازرگانی الویت بندی شد که شاخص های شیوایی بیان، اجتناب از اهانت، مهارت در شیوه ی برقراری مکالمات به ترتیب اول تا سوم شدند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها