• مدل سازی وحل مسئله مکان یابی پست های برق در حضور بارهای قطعی بااستفاده از برنامه ریزی آرمانی (مطالعه ی موردی: برق منطقه ای شهرستان ساری)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/04/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/04/10
    • تعداد بازدید: 263
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله مدل سازی وحل مسئله مکان یابی پست های برق در حضور بارهای قطعی با استفاده از برنامه ریزی آرمانی (مطالعه ی موردی: برق منطقه ای شهرستان ساری)

    انرژی الکتریکی یکی از عمده ترین نیازهای بشری می باشد و بهره برداری از آن سهولت قابل توجهی درروند زندگی افراد پدید می آورد. ازاینرو یکی از بزرگترین صنایع در سطح جهان صنعت برق می باشد. که وظیفه آن برق رسانی می باشد. با توجه به گسترش روزافزون مصرف برق و افزایش کاربردهای آن، توسعه و گسترش شبکه برق ضروری می باشد. قدرت دارای سه بخش تولید، انتقال و توزیع می باشد. عموماً هدف اصلی طراحی و توسعه شبکه های توزیع پاسخ به رشد و مصرف برق با حداکثر کارایی اقتصادی و کاهش تلفات به نحویکه محدودیت های حاکم بر سیستم نقض نگردد. احداث پست های برق یکی از اجزای جدایی ناپذیر در تحقق این امر است.

    وظیفه یک پست توزیع گرفتن توان از سیستم انتقال و تحویل به سیستم توزیع است. بنابراین پست توزیع ولتاژ را تا میزان مناسب برای مصرف کننده ها کاهش می دهد. در طراحی شبکه های توزیع بیش ترین توجهات روی مکان یابی بهینه پست توزیع، فوق توزیع و مسیریابی بهینه متمرکز شده است. در انتخاب مکان بهینه عوامل زیادی مؤثر میباشد. که با در نظر گرفتن میزان اهمیت آن انتخاب بهینه را به همراه خواهد داشت. در سال های اخیر، مدل ها و الگوریتم های ریاضی هوشمند فراوانی از جمله برنامه ریزی خطی آمیخته با عدد صحیح، شاخه و کران و غیره در طراحی پست های برق ارائه شده است. ما در این تحقیق به بررسی مدل های مکان یابی پست های فوق توزیع برق ازمیان کاندیدا پرداخته و در نهایت با یک مدل بهینه بهترین مکان را برای احداث انتخاب می کنیم. نتایج حاصله در مطالعه موردی شرکت برق منطقه ای شهرستان ساری، ازطریق برنامه ریزی آرمانی و نرمافزار گمز موردبررسی قرارگرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها