اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی عوامل موثر بر احساسات و انگیزه در مشتری و فروشنده در بازاریابی احساسی (مطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای استان سمنان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/04/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/04/07
    • تعداد بازدید: 428
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی عوامل موثر بر احساسات و انگیزه در مشتری و فروشنده در بازاریابی احساسی (مطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای استان سمنان)

    پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی می باشد و بر اساس روش های توصیفی پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه خریداران مراجعه کننده به 15 فروشگاه زنجیره ای در شهرهای مختلف استان سمنان بودند که در طول جمع آوری داده های پژوهش به فروشگاه های انتخاب شده مراجعه کردند. از میان آن ها تعداد 200 نفر به عنوان نمونه از روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه و برای سنجش نرمال بودن متغیرها از آزمون کالموگروف اسمیرنف استفاده و پس از تائید نرمال بودن داده ها و به منظور بررسی رابطه بین متغیرهای پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون واریانس یک طرفه و آزمون تی مستقل استفاده شد. هم چنین برای سنجش تاثیر ضرایب بین متغیرها و میزان آن از رگرسیون خطی استفاده گردید.

    نتایج نشان می دهند که مولفه های جو فروشگاهی شامل موسیقی، رنگ و رفتار فروشنده تاثیر مثبت و معناداری بر رفتار خرید مشتریان داشته است. هم چنین از لحاظ میزان تاثیر به ترتیب، رفتار فروشنده، موسیقی و رنگ از بیش ترین به کم ترین میزان تاثیر را داشته اند. نتایج این پژوهش، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای را تشویق به اهمیت بیش تر و صرف هزینه و زمان لازم برای طراحی فضای داخلی و در نظر گرفتن رفتار فروشندگان و گزینش دقیق تر آن ها با توجه به نقش بسیار زیاد آن ها بر رفتار خرید مشتری و به عبارتی و فاداری مشتری می نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها