اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • عوامل موثر بر استراتژی خرید بهینه بوسیله مزایده معکوس با تقاضای تصادفی و غیرتصادفی، مطالعه موردی شرکت ملی حفاری ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/04/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/04/07
    • تعداد بازدید: 379
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله عوامل موثر بر استراتژی خرید بهینه بوسیله مزایده معکوس با تقاضای تصادفی و غیرتصادفی، مطالعه موردی شرکت ملی حفاری ایران

    مقصود از مزایده مفهوم لغوی این کلمه (بیش تر و افزایش) که در قوانین به کاررفته نیست بلکه همان چیزی است که در عرف و در جامعه از این مفهوم برداشت می شود. مقصود فرایند معاملات بزرگ بخش دولتی است که در یک سوی آن مقرون به صرفه بودن معامله برای دستگاه دولتی خریدار با وجوه ی که به مردم تعلق دارد (بیت المال) مطرح است و از سوی دیگر فروشندگان (بخش خصوصی – مردم) صاحب حق هستند و باید بر مبنای ضوابط بدون تبعیض و به میزان توانایی و امکانات خود بتوانند از این حق استفاده کنند. برگزاری درست مزایدات نه تنها قیمت و کیفیت کالا و خدمات را برای بخش دولتی متناسب می کند بلکه بخش خصوصی را هم به جنب و جوش و امیدارد و فرصت خوبی برای حضور آن در یک بازار مطمئن و بزرگ را فراهم می آورد. هدف از این پژوهش شناسایی رابطه حیثیت فنی شرکت، فضای بازاریابی و اعتماد با افزایش کیفیت می باشد.

    پژوهش حاضر تحلیلی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر نمونه ای متشکل از 50 نفر از مهندسان، مدیران و متخصصان بوده هم چنین داده های آماری با استفاده از آزمون های شایپرویلک، تی، همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیونی خطی بوسیله نرم افزار spss موردبررسی قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان می دهد که حیثیت فنی شرکت، فضای بازاریابی و اعتماد با کیفیت رابطه مثبت و معنی داری دارند. هم چنین حیثیت فنی شرکت، فضای بازاریابی رابطه مند با میانجی اعتماد با کیفیت رابطه مثبتی و معناداری را دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها