اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی تاثیر مدگرایی بر قصد خرید مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی شخصیت مراکز خرید، کیفیت خدمات و محصولات، و ارزش خرید (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه های صنعت چرم در استان تهران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/04/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/04/07
    • تعداد بازدید: 235
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی تاثیر مدگرایی بر قصد خرید مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی شخصیت مراکز خرید، کیفیت خدمات و محصولات، و ارزش خرید (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه های صنعت چرم در استان تهران)

    مد و مدگرایی پدیده ای است که کمابیش در میان همه اقشار جامعه وجود دارد. رفتار خرید مد در برگیرنده فعالیت ها و روابط بین فردی مستقیم و غیرمستقیم پیچیده و پویایی است که در جریان فرآیند خرید مد روی می دهند و باعث لذت بردن مصرف کنندگان از خرید می گردد که در بلندمدت به بهبود فروش کمک می کند. بازار محصولات چرمی یکی از مهم ترین و پردرآمدترین بازارهای مصرفی نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از مناطق مختلف دنیا به شمار می شود. علی رغم وجود این بازار بزرگ، دانش بازاریابی در زمینه مد در عرصه محصولات چرمی در ایران رشد و توسعه چندانی نیافته است.

    با توجه به ضرورت مساله ذکر شده، در این تحقیق درصدد آن هستیم تا به بررسی ارتباط میا ن مدگرایی با پاسخ رفتارهای مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی شخصیت مراکز خرید، کیفیت خدمات و محصولات، و ارزش خرید در فروشگاه های صنعت چرم استان تهران بپردازیم. مدل پژوهش بر اساس مطالعه میچون و همکاران (2015) بنا گردید. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید و با استفاده از مدل معادلات ساختاری و با به کارگیری نرم افزارهای spss و amos مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان برندهای چرم در شهر تهران می باشد که در بهار 1396 از محصولات این برندها خریداری کرده اند. به منظور جمع آوری داده ها با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، از 400 مشتری نمونه گیری به عمل آمد. در نهایت و پس از تحلیل عاملی، کلیه سازه های پیشنهادی محقق مورد تایید قرار گرفت و در مدل باقی ماند. بر مبنای تجزیه و تحلیل مسیر انجام شده، 4 فرضیه مطروحه تایید گردید. مدل پیشنهادی محقق نیز با اعتبار بالایی تایید شد. در نهایت هم با توجه به فرضیات رد یا تایید شده پیشنهادهای کاربردی و پژوهشی برای مدیران و محققین ارائه گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها