همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • شناسایی اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر سرمایه گذاری های مخاطره پذیر (مطالعه موردی: شرکت های دانش بنیان شهر اصفهان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/04/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/04/07
    • تعداد بازدید: 252
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله شناسایی اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر سرمایه گذاری های مخاطره پذیر (مطالعه موردی: شرکت های دانش بنیان شهر اصفهان)

    تأمین مالی شرکت های نوپا (سرمایه گذاری خطرپذیر) در ایران به جهت عدم انطباق با الگوهای رایج تأمین مالی در سیستم بانکی و نیز عدم اطمینان موجود در وضعیت آتی سرمایه گذاری، چالش های بسیاری را به همراه داشته است؛ از جمله مهم ترین این چالش ها می توان به سودآوری، مدیریت کسب و کار، نظارت بر مصرف تسهیلات اشاره داشت. لذا پژوهش حاضر با هدف شناسایی اولویت بندی عوامل تأثیرگذار در سرمایه گذاری های مخاطره پذیر در شرکت های دانش بنیان شهراصفهان انجام گرفت.

    تحقیق حاضراز نظر هدف کاربردی، از منظر روش توصیفی–مقایسه ای مبتنی بر روش تحلیل سلسله مراتبی ahp)، روش تحقیق برای شناسایی شاخص ها، کمی بوده و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی و از ابزار پرسش نامه استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در سطح توصیفی با استفاده از آماره هایی هم چون میانگین و انحراف معیار و استنباطی با استفاده از مدل معادلات ساختاری توسط نرم افزار smartpls صورت پذیرفت. براساس نتایج، این عوامل در 6 بعد شاخص های ویژگی های بازار، ویژگی های محصول، ملاحظات مالی، ویژگی های کارآفرین، شرایط نهادی و نظارتی و شاخص اقتصادی شناسایی و با رویکرد ahp اولویت بندی شدند. نتایج نشان می دهد که ترتیب اولویت عوامل تأثیرگذار بر سرمایه گذاری های مخاطره پذیر عبارتند از: شاخص اقتصادی، ویژگی های بازار، ویژگی های محصول، ملاحظات مالی، ویژگی های کارآفرین، شرایط نهادی و نظارتی.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها