• چگونه توانستم با فعالیت های ورزشی منظم و گروهی توانایی ابراز وجود دانش آموز کلاس چهارم را بهبود بخشم و هراس اجتماعی او را کاهش دهم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/03/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/03/15
    • تعداد بازدید: 226
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله چگونه توانستم با فعالیت های ورزشی منظم و گروهی توانایی ابراز وجود دانش آموز کلاس چهارم را بهبود بخشم و هراس اجتماعی او را کاهش دهم؟

    از دیرباز ورزش به عنوان یک عامل مهم در ایجاد توانای های بیشتر جسمی و روحی مطرح بوده است و همیشه قوی ترین افراد از نظر جسمی، افرادی بوده اند که با تمرینات مداوم و پیگیر توانسته بودند به سطوح بالایی از قدرت جسمانی برسند. فعالیت بدنی منظم فوائد جسمی، روحی و اجتماعی مهمی از نظر بهداشت و سلامت به همراه دارد. تمرین های منظم بدنی به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا استخوان ها، عضلات و مفاصل سالمی داشته باشند. بازی ها، ورزش ها و سایر انواع فعالیت بدنی به نوجوانان این فرصت را می دهدکه خودباوری و اتکا به نفس داشته و موفقیت و مشارکت و اتحاد جمعی را احساس کنند. ورزش واسطه ای مناسب برای اجتماعی شدن، ایجاد کفایت و مهارت، استحکام روابط خانوادگی، سهولت دوست یابی وارتباط سالم با همسالان و همگنان می باشد.

    تحقیق حاضر در ارتباط با دانش آموزی در پایه چهارم است که توانایی بیان خواسته ها و نظرات خود در کلاس را نداشت و از اینکه بخواهد حرف و سخنی در کلاس بگوید و یا با دیگران وارد برقراری رابطه شود به شدت هراسناک بود، بنابراین من سعی کردم تا با انجام یکسری فعالیتهای ورزشی گروهی مناسب و اثر بخش توانایی ابراز وجود را در او افزایش داده و هراس اجتماعی اورا کاهش دهم. با پیگیری این فعالیت ها، علی رغم عدم همکاری والدین و کوتاه بودن زمان اجرای برنامه و یکسری محدودیت های دیگر در حین بررسی ها، در ضمن دو ماه بهبود قابل توجهی در عملکرد او حاصل شد به نحوی که معلمان به تاثیر این فعالیت ها اذعان کرده و از عملکرد او راضی بودند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها