همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • نقش ترکیب شیمیایی کل سنگ و ترکیب کل موثر در توسعه همرشدی های اسپینل-کردیریت-ژدریت در میگماتیت های منطقه سرابی همدان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/08/01
    • تعداد بازدید: 155
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله نقش ترکیب شیمیایی کل سنگ و ترکیب کل موثر در توسعه همرشدی های اسپینل کردیریت ژدریت در میگماتیت های منطقه سرابی همدان

    میگماتیت های منطقه همدان در بین توده نفوذی و دگرگونی مجاورتی حاصل از آن در مناطق سیمین تا سرابی دیده می شوند که در نزدیکی دگرگونی های مجاورتی از نوع متاتکسیت و در مجاورت توده ها از نوع دیاتکسیت هستند. بافت های همرشدی کردیریت- اسپینل- ژدریت در اطراف آندالوزیت، در میگماتیت های متاتکسیت و دیاتکسیت منطقه سرابی در جنوب همدان دیده می شود. مدل سازی انجام شده بر مبنای ترکیب کلی سنگ، نشان می دهد که میگماتیت ها در دمای حدود 760 درجه سانتیگراد، در فشار 3.7  کیلوبار تشکیل شده اند اما این مدل نمی تواند حضور این بافت ها و ظهور اسپینل و ژدریت در همرشدی ها را توضیح دهد و برای مدلسازی تشکیل همرشدی ها، باید از ترکیب کلی موثر استفاده شود.

    بافت های واکنشی و همرشدی های اسپینل و ژدریت دار در میگماتیت های منطقه سرابی بر مبنای مدل سازی ترکیب کلی موثر، در دمای حدود 745 درجه سانتی گراد و فشار  4.1 کیلوبار، در شرایط دما و فشار تشکیل میگماتیت ها تشکیل شده اند. مسیر دگرگونی یک مسیر بر خلاف جهت عقربه های ساعت و با مسیر دگرگونی برگشتی ایزوباریک است که با دگرگونی در حاشیه توده های نفوذی مطابقت دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها