همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • راندن لوله جداری با استفاده از پارامترهای واحد نمودارگیری گل و خرده حفاری (کاتینگ) در یکی از میادین جنوب غربی ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/08/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/08/20
    • تعداد بازدید: 185
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله راندن لوله جداری با استفاده از پارامترهای واحد نمودارگیری گل و خرده حفاری (کاتینگ) در یکی از میادین جنوب غربی ایران

    نمودارگیری گل حفاری: آنالیزهای پیوسته همزمان با حفاری سازند بر روی سیال نظارت دقیق بر عملیات حفاری و حفاری کنده های سازندهای حفاری شده نیز انجام محاسبات فنی و تخصصی و تحلیل های سرچاهی است که نهایتا اطلاعات بسیار با ارزشی را از وضعیت زیر سطحی لایه های زمین و نیز مانیتورینگ مراحل عملیات حفاری سازند توسط دکل حفاری را به ارمغان می آورد. واحد نمودارگیری: جهت مانیتورینگ اطلاعات حفاری تعداد سنسور سطحی در نقاط مختلف دستگاه حفاری و مخازن گل حفاری نصب می شوند.

    بسته به نوع سنسور و محل قرارگیری آن ها پالس های را به یونیت (system bus) ارسال می کنند. که سیستم باس نیز که یک سیستم الکترونیکی است پالس های رسیده از سنسورها را به سیگنال های بین 0 تا 20 میلی آمپر (در این یونیت اکثر سیگنال ها بین 4 تا 20) تبدیل می کند سپس این سیگنال ها طی مراحل پردازش و به صورت پارامترهای قابل مشاهده در نرم افزار (well view) در می آیند. دقت، توجعه و آنالیز این پارامترها از وظایف مالادگر می باشد. هم چنین این اطلاعات و پارامترهای توسط مانیتورهای که در اتاق کمپانی من، زمین شناسی، رییس دستگاه حفاری، اتاقک حفار نصب می گردد در اختیار آن ها جهت مشاهده قرار می گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها