• بررسی رابطه ارتقا عناصر فرهنگ سازمانی بر تمکین مالیاتی شرکتی (مطالعه موردی: مودیان اداره کل امور مالیاتی شهر زاهدان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/08/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/08/20
    • تعداد بازدید: 197
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی رابطه ارتقا عناصر فرهنگ سازمانی بر تمکین مالیاتی شرکتی (مطالعه موردی: مودیان اداره کل امور مالیاتی شهر زاهدان)

    هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه عناصر فرهنگ سازمانی بر تمکین مالیاتی است. این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است، هم چنین می توان این پژوهش را پژوهش توصیفی – پیمایشی به حساب آورد، زیرابه بیان موضوع تحقیق و تشریح آن از طریق داده های توصیفی می پردازد و با استفاده از پرسش نامه به بررسی رابطه بین عناصر فرهنگ سازمانی بر تمکین مالیاتی در میان مودیان اداره کل امور مالیاتی شهر زاهدان می پردازد. جمع آوری اطلاعات پژوهش، به صورت اسنادکاوی و پرسشنامه ای است. اطلاعات مختص به تمکین مالیاتی شرکتی از داده های واقعی شرکت ها به دست آمده و برای سنجش فرهنگ سازمانی، از پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون (2000) استفاده شده است.

    جامعه آماری این پژوهش کلیه مودیان اداره کل امور مالیاتی شهر زاهدان هستند و شرکت هایی که شرایط خاصی را به طور همزمان داشتند، برای نمونه انتخاب شدند که مجموعاً 97 شرکت هستند. نمونه آماری با فرمول کوکران محاسبه شده و شامل 78 نفر می شود. در این پژوهش برای بررسی و آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون با نرم افزار spss استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که در سطح اطمینان 99% عناصر فرهنگ سازمانی تأثیر بسیار مثبت و معناداری بر تمکین مالیاتی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها