• اثربخشی آموزش انیگرام بر یادگیری کارآفرینی و تصمیم گیری شغلی دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی در سال 96 – 95

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/02/22
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/02/22
    • تعداد بازدید: 143
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله اثربخشی آموزش انیگرام بر یادگیری کارآفرینی و تصمیم گیری شغلی دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی در سال 96 – 95

    هدف: پژوهش حاضر باهدف "تعیین اثربخشی آموزش انیگرام بر یادگیری کارآفرینی و تصمیم گیری شغلی دانشجویان دختر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی " انجام گرفته است.

    روش: طرح پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و جامعه آماری شامل دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی در سال 96 – 95 می باشد. حجم نمونه پژوهش حاضر 30 نفر می باشد که به عنوان نمونه آماری از بین دانشجویان به صورت در دسترس انتخاب شدند و به صورت جایگزینی تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش در طی 10 جلسه 90 دقیقه ای آموزش انیگرام را دریافت کردند. ابزار این پژوهش عبارت بود از پرسشنامه رفتار کارآفرینانه شفیع آبادی و پرسشنامه تصمیم گیری شغلی اوسیپو. برای تحلیل داده ها از روش آماری تجزیه و تحلیل کوواریانس استفاده شد.

    یافته ها: آموزش انیگرام، بر یادگیری کارآفرینی و تصمیم گیری شغلی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل تاثیر معناداری داشت.

    نتیجه گیری: براساس نتایج مطالعه حاضر، آموزش انیگرام می تواند تاثیر مطلوبی بر کارآفرینی و تصمیم گیری شغلی دانشجویان دختر داشته باشد و تا حدی مشکلات آن ها را در این زمینه برطرف نماید. بنابراین می توان از این روش آموزش در کنار سایر روش ها استفاده نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها