• تأثیر نوآوری سازمانی و قابلیت های نوآوری فناورانه بر عملکرد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری تهران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/04/01
    • تعداد بازدید: 560
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تأثیر نوآوری سازمانی و قابلیت های نوآوری فناورانه بر عملکرد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری تهران

    پژوهش حاضر رابطه میان نوآوری سازمانی و قابلیت های نوآوری فناورانه را مورد ارزیابی قرار داده و اثرات آن ها را بر عملکرد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری تهران مورد بررسی قرار می دهد. این پژوهش از منظر هدف، کاربردی بوده و از حیث روش گردآوری داده ها، به صورت پیمایشی (ابزار پرسشنامه) می باشد. جامعه آماری این پژوهش دربرگیرنده شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری تهران می باشد که اعضای نمونه از بین آن ها انتخاب شده اند.

    حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران تعداد 376 شرکت برآورد شده است. در این پژوهش با استفاده از داده های حاصل از این نمونه ها بررسی نموده ایم که آیا قابلیت های نوآوری فناورانه بین نوآوری سازمانی و عملکرد شرکت ها نقش میانجی ایفا می نماید یا خیر. هم چنین در این تحقیق به بررسی تعدیل رابطه میان توانمندی های نوآوری فناورانه و عملکرد شرکت ها توسط نوآوری سازمانی پرداخته شده است. در پژوهش حاضر، برای تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار lisrel8,8 استفاده گردیده است. نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که قابلیت های نوآوری فناورانه تا حدودی میان نوآوری سازمانی و عملکرد شرکت نقش میانجی ایفا می نماید. به طور مشابه، یافته ها نشان از آن دارند که نوآوری سازمانی رابطه میان قابلیت های نوآوری فناورانه و عملکرد شرکت را تعدیل می نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها