• تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر بی تفاوتی نسبت به سازمان با نقش میانجی سکون زدگی شغلی (مورد مطالعه معلمان مقطع ابتدایی)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/04/01
    • تعداد بازدید: 211
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر بی تفاوتی نسبت به سازمان با نقش میانجی سکون زدگی شغلی (مورد مطالعه معلمان مقطع ابتدایی)

    پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر بی تفاوتی نسبت به سازمان با نقش میانجی سکون زدگی شغلی معلمان آموزش و پرورش مقطع ابتدایی شهرستان نجف آباد به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان آموزش و پرورش مقطع ابتدایی شهرستان نجف آباد تشکیل دادند که از این میان بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم و در دسترس تعداد 265 نفر انتخاب شدند.

    ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه عدالت سازمانی نیهوف و مرمن (1993) با 22 گویه، پرسشنامه بی تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران (1392) با 33 گویه و پرسشنامه سکون زدگی شغلی طالقانی (1381) با 10 گویه در مقیاس پنج درجه ای لیکرت بود که روایی صوری آن توسط تعدادی از پاسخ گویان تایید شد. پایایی پرسشنامه ها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0.88، 0.86، 0.83 برآورد گردید. تجزیه و تحلیل داده ها در پژوهش حاضر با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و ایموس انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که ادراک از عدالت سازمانی بر بی تفاوتی سازمانی (0.05(p< تاثیر معنادار منفی دارد. هم چنین ادراک از عدالت سازمانی بر سکون زدگی شغلی (0.05(p<، تاثیر معنادار منفی دارد. ولی سکون زدگی شغلی بر بی تفاوتی نسبت به سازمان (0.05(p< تاثیرمعناداری مثبت دارد. هم چنین یافته های به دست آمده نشان داد که سکون زدگی شغلی در تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر بی تفاوتی سازمانی (0.05(p< نقش میانجی دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها