• تاثیر المان شکل پذیر بر رفتار قاب مرکب بادبندی ebf تحت بارگذاری چرخه ای

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 341
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر المان شکل پذیر بر رفتار قاب مرکب بادبندی ebf تحت بارگذاری چرخه ای

    یکی از راه های استهلاک انرژی در سازه ها استفاده از کنترل کننده های فعال و غیرفعال است. بیش تر تحقیقات انجام شده بر روی بکارگیری المان های شکل پذیر در سیستم های سازهای مختلف می باشد ولی در قاب های مرکب که ستون آن ها cfst باشد المان شکل پذیر بکار گرفته نشده است.

    در این پژوهش به بررسی المان شکل پذیر و تاثیر آن بر روی رفتار چرخه ای قاب مرکب پرداخته شده است. در ابتدا المان شکل پذیر hsd معرفی و پارامترهای راستای strip، گوشه strip و تعداد strip در این المان شکل پذیر بررسی شده است. این بررسی تحت بار چرخه ای انجام گرفته است. مدل سازی عددی نمونه ها با استفاده از نرم افزار آباکوس انجام شده است.

    نتایج نشان داد که با افزایش تعداد strip از 6 به 8 و از 8 به 10 عدد، کاهش سختی، مقاومت، انرژی و شکل پذیری را به همراه دارد. هم چنین با تغییر گوشه strip ازحالت تیزگوشه به گرد گوشه، تنش ها پیوسته تر و تمرکز تنش کاهش می یابد. پارامتری که بیش ترین تاثیر را بر افزایش سختی اولیه، مقاومت نهایی، انرژی و شکل پذیری المان شکل پذیر دارد، راستای strip می باشد.

    المان شکل پذیر hsd در قاب مرکب بادبندی ebf تاثیر بالایی را بر روی استهلاک انرژی و شکل پذیری قاب مرکب دارد. strip های فولادی تسلیم شونده به عنوان یک عضو شکل پذیر در قاب مرکب گزینه ی مناسبی برای استهلاک انرژی است و اجازه کمانش را نیز به مهاربند نداده و سبب رفتار یکسان مهاربند در کشش و فشار می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها