• قابلیت پیاده مداری محورهای فرهنگی، تاریخی با رویکرد بازآفرینی و پایداری شهری (مطالعه موردی خیابان انقلاب سنندج)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 229
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    قابلیت پیاده مداری محورهای فرهنگی، تاریخی با رویکرد بازآفرینی و پایداری شهری (مطالعه موردی خیابان انقلاب سنندج)

    با شروع انقلاب صنعتی و به دنبال آن حاکمیت تفکر مدرنیسم و به ویژه مطرح شدن تئوری از نقش شهر مناسب با اتومبیل شخصی و اهمیت فضاهای پیاده کاسته شد و به مرور فرد پیاده، جایگاه و اولویت خود را در فضای شهری از دست داد.

    یکی از مهم ترین خیابان های شهر سنندج خیابان انقلاب می باشد. این خیابان علاوه بر داشتن نقش دسترسی و جابجایی، به دلیل استقرار بازار تاریخی در محدوده این خیابان، از اهمیت ویژهای برخوردار می باشد. وجود بازار تاریخی سنندج به عنوان اصالت و هویت تاریخی در خیابان انقلاب و در یکی از محلات قدیمی شهر سنندج به نام محله آقازمان قرار گرفته است.

    که بافت مرکزی محله دارای کوچه های باریک و تار عنکبوتی می باشد. به دلیل قرارگیری بازار در محله و مرکزیت آن دارای مشکلاتی از لحاظ ترافیکی محله ای و زیست محیطی و کالبدی می باشد. هم چنین عدم توجه به هویت بازار تاریخی به عنوان کانون گردشگری شهر وگسسته شدن بازارتاریخی به دلیل اجرای خیابان انقلاب در سال های قبل، موضوعی است که در این پژوهش به شناخت و تحلیل آن پرداخته خواهد شد.

    روش این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی و از نوع تحلیل معناشناسانه می باشد. که با بررسی و تحلیل این محور از زوایای مختلف، به شناخت مشکلات و نیازهای موجود منطقه و سپس تدوین سیاست ها و راهکارهای لازم ودر نتیجه به ارایه پیشنهاد پل هوایی عابر پیاده ضمن دسترسی به خیابان انقلاب پرداخته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها