• معماری ساختمان های صفر انرژی با بررسی نمونه موردی خانه bethesda در آمریکا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 1618
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    معماری ساختمان های صفر انرژی با بررسی نمونه موردی خانه bethesda در آمریکا

    یکی از منابع آلوده کننده مهم طبیعت، گازهای ناشی از سوختن منابع فسیلی است که هم تولید و هم مصرف آن به دلیل پایین بودن فناوری تجهیزات تولید و مصرف، همواره با آلودگی زیست محیطی همراه است. ضرورت به حداقل رساندن استفاده از سوخت های فسیلی باعث شده تا در جهان، بعد از نسل ساختمان های سبز که از حداقل انرژی مصرفی برخوردار بودند، ساختمان های انرژی صفر مطرح شوند چنان که بهره مندی از آن برای هر سازمان یا نهادی که از این سبک ساختمان سازی بهره مند شود، یک امتیاز محسوب می شود.

    معرفی و بکارگیری ساختمان های انرژی صفر می تواند مصرف جهانی انرژی را کاهش دهد. ساخت ساختمان های کم انرژی مهم ترین راهکار برای کاهش مصرف انرژی ساختمان هاست. جنبه ای از ساختمان که بایستی در درجه اول برای کاهش مصرف انرژی ساختمان ها مورد توجه واقع گردد، جنبه معماری است. برای دستیابی به طراحی معماری انرژی صفر، معماری ساختمان بایستی بر اساس شرایط اقلیمی طراحی گردد و پتانسیل ها و محدودیت های اقلیم مورد توجه قرار گیرد. از این رو اولین قدم در طراحی ساختمان های انرژی صفر، آگاهی دقیق از شرایط اقلیمی وتعیین پتانسیل ها و امکان های اقلیم محل قرارگیری ساختمان، برای دستیابی به یک معماری مبتنی و پاسخگو به اقلیم و در نتیجه یک معماری انرژی صفر است.

    بنابراین اولین گام در مسیر دسترسی به یک معماری انرژی صفر ، تحلیل دقیق داده های اقلیمی می باشند. در این مقاله ابتدا به تعاریف و تاریخچه ساختمان های انرژی صفر خواهیم پرداخت و سپس به بررسی راهکار های رسیدن به اهداف ساختمان های انرژی صفر می پردازیم. ساختمان های انرژی صفر به دنبال دو هدف می باشد که هدف اول کاهش مصرف انرژی در ساختمان به حداقل ممکن و هدف دوم تولید انرژی در ساختمان بواسطه منابع تجدیدپذیر می باشد و سپس به بررسی راهکارهای ممکن برای رسیدن به این اهداف می پردازیم. روش تحقیق در این مقاله بررسی منابع کتابخانه ای و تحلیل توصیفی است. در این مسیر بررسی نمونه های موردی از ساختمان های انرژی صفر و تحلیل عملکرد این ساختمان ها می تواند مفید باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها