• ارزیابی سیاست های مسکن شهری ونیز با تأثیرپذیری از مهاجرت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 619
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ارزیابی سیاست های مسکن شهری ونیز با تأثیرپذیری از مهاجرت

    از آن جا که صنعت گردشگری درآمد قابل توجهی برای شهر ونیز دارد اما این ویژگی پیامدهای منفی را با خود به همراه دارد و با توجه به حجم توریست واردشده، این شهر با مشکلات عمده ی مسکن مواجه شده است. پذیرش توریست و مهاجر از بیرون به درون باعث افزایش هزینه های زندگی به صورت مقطعی و مدتدار شده و در صورت ادامه ی روند این افزایش، مهاجرت به برون توسط ساکنین اتفاق می گردد.

    درنتیجه شهر خالی از سکنه به صورتی که فاقد از بومی و اشغال شده توسط مهاجرین می گردد و در نهایت هویت شهری و نیز از دست داده می شود. هدف از این مقاله ارزیابی سیاست های مسکن با تأثیرپذیری از مهاجرت در شهر ونیز هست.

    روش تحقیق در این مقاله، توصیفی _ تحلیلی و ابزارهای گردآوری، مطالعه کتابخانه ای و جستجو در سایت شهرداری شهر ونیز و تحلیل اطلاعات از طریق تحلیل محتوا است. یافته های مورد انتظار در این تحقیق حکایت از آن دارد، با اعمال مداخله جویانه دولت در جهت کنترل میزان توریست واردشده و استفاده مناسب از صنعت گردشگری و جلوگیری از مشکلات ناشی از وجود آژانس های کوتاه مدت مسکن در شهر ونیز همراه با تدوین چارچوب سیاست و راهبرد در جهت بالا بردن حس تعلق ساکنین و بازگرداندن هویت شهری می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها