• ساختمان های چوبی مرتفع مقاوم در مقابل زلزله وسازگار با طبیعت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 254
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ساختمان های چوبی مرتفع مقاوم در مقابل زلزله وسازگار با طبیعت

    یکی از تحولات بسیار مهمی که در اثر معماری بوجود آمده معماری پایدار است وهدف آن صرفه جوئی در مصرف انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی توجه به اقلیم واستفاده از انرژی تجدید پذیر و رعایت اصول معماری همساز با اقلیم و احترام به طبیعت و استفاده از باز یافت محصولات است برای دستیابی به معماری پایدار استفاده معقول از منابع طبیعی و تجدید نظردر الگوی مصرف و طراحی مناسب در چهت کاهش مصرف انرژی ضروری به نظر می رسد بنابرین برای رسیدن معماری پایدار باید ازتمام فن آوری جدید و مصالح نوین استفاده نمود تا از یکسو مصرف انرژی را به حداقل ممکن کاهش دهیم واز سوی دیگر آرامش و آسایش را برای ساکنین فراهم سازیم امروزه ما میتوانیم با استفاده از تکنیک های مختلف میزان انرژی مصرفی را کاهش داده و یا به صفر نزدیک کنیم.

    یکی از بهترین سازهائی که می تواند ما را به معماری پایدار نزدیک کند استفاده از سازه های چوبی است که دارای مزایای زیر است سبک بودن، مقاومت بالا در برابر زلزله، سرعت در ساخت و بازگشت سریع سرمایه، عایق بندی و کاهش چشمگیر مصرف انرژی، عمر طولانی و بالای 100 سال سازه، زیبایی و عایق بندی و کاهش چشمگیر مصرف انرژی، زیبایی و سازگاری با اقلیم و آب و هوای مختلف، نداشتن نخاله ساختمانی از جمله مواردی هستند که سازه های چوبی را در ردیف خانه های جذاب و مورد اقبال در دنیا قرار داده است.

    در قرن بیستم توجه به اقلیم احترام به طبیعت استفاده از منابع تجدید پذید وباز یافت محصولات در یک چرخه طبیعی از مواردی هستند که مورد توجه معماران قرار گرفته امروز با توجه با کاستی ها و معضلات که در زمینه حفظ و استفاده بهینه از انرژی با آن مواجه هستیم و هم چنین توجه به بهینه سازی فضاهای معماری و تغییر نیازهای عملکردی ما از معماری باید به سوی تعریف نوینی از خلق بناها با عنوان پایدار باشیم. عبارت طراحی پایدار به گرایشی اشاره دارد، که در آن ملاحظات زیست محیطی و اهمیت منابع طبیعی در روند طراحی مورد توجه قرار گیرد. این عبارت در حوزه های مختلفی هم چون طراحی محصول، معماری، طراحی داخلی و گرافیک به کار رفته و با افزایش دانش بشر و پیشرفت تکنولوژی، ابعاد آن نیز گسترش می یابد. دستیابی به توسعه پایدار مستلزم بهره وری معقول از منابع طبیعی، تغییر جهت اساسی در نگرش انسان به طبیعت و تجدید نظر جدی در الگوهای تولید و مصرف است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها