• اثرات انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در توسعه پایدار و محیط زیست شهری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 757
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اثرات انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در توسعه پایدار و محیط زیست شهری

    با توجه به افزایش تقاضای انرژی الکتریکی و افزایش مسائل زیست محیطی، تولید انرژی الکتریکی با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر یکی از مهم ترین اهداف در توسعه پایدار شهری می باشد. در مورد سوخت های فسیلی نیز استفاده مداوم از هریک از آن ها در درازمدت ضمن داشتن مخاطره های محیط زیست، هزینه های اقتصادی فزاینده ای را به دنبال دارد. توسعه و گسترش انرژی های تجدیدپذیر باعث کمک به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی می شود که از عوامل اساسی در رسیدن به توسعه پایدار شهری می باشند.

    در توسعه انرژی های تجدیدپذیر، لازم است بیش تر به دیدگاه توسعه ای این انرژی ها توجه کرد نه با دیدگاه های اقتصادی محض. بهره برداری از منابع انرژی های تجدیدپذیر باعث توسعه مناطق کم تر توسعه یافته شده و ضمن ایجاد اشتغال باعث توسعه جاده های جدید در مناطق دور افتاده، توسعه کاربری زمین و اثرات اقتصادی و اجتماعی زیادی می شود.

    لذا با توجه به آلودگی محیط زیست از یکسو و رشد مصرف انرژی و کمبود انرژی های موجود از سوی دیگر، بنظر می رسد که تنها راه حل این بحران استفاده از انرژی های تجدیدپذیر می باشد که از مهم ترین این انرژی ها، انرژی خورشید است. خورشید منبع عظیم انرژی و منشاء تمام انرژی های دیگر است که انرژی آن بوفور و بصورت رایگان و در همه ادوار در اختیار می باشد. بعلاوه اینکه در تبدیل انرژی خورشید مسائلی نظیر آلوده کردن محیط زیست وجود ندارد. در این پژوهش به مزایای استفاده از انرژی خورشیدی و اثرات آن در کاهش آلودگی زیستگاه های انسان و توسعه پایدار شهری پرداخته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها